Consulent Jeugd

Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Midden-Delfland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Midden-Delfland is een gemeente met een uniek landschap, een rijke historie en een vitale economie. De organisatie telt ongeveer 180 medewerkers. Die werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving en Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en korte lijnen. De opdracht wordt uitgevoerd binnen de afdeling Samenleving en Dienstverlening, het Maatschappelijk team – WMO team. Dit team bestaat onder andere uit het maatschappelijk team die de zorg aan onze inwoners jonger dan 18 jaar en diens gezinsleden verzorgd.

Opdracht
Ben jij de doorgewinterde jeugdprofessional die wij zoeken? Als Consulent Jeugd werk je volgens de Jeugdwet. Je helpt ouders en kinderen de regie te houden en kijkt naar welke hulp er in hun omgeving beschikbaar is. Jouw focus ligt op het veilig opgroeien van kinderen. Zie je dat het niet goed gaat? Dan handel je meteen. Soms bied je zelf ondersteuning, soms verwijs je door naar andere hulp. Je zorgt ervoor dat zware zorg lichter wordt.

  • Hulpvragen verhelderen en een ondersteuningsplan maken via de methoden en technieken: Oplossingsgericht werken, Signs of Safety, Arij.

  • Problemen in verschillende levensgebieden signaleren.

  • De regie voeren en zorgen dat hulp goed verloopt.

  • Cliënten naar de juiste hulp begeleiden en hen motiveren deze hulp aan te nemen.

  • Zorgen rondom veiligheid bespreekbaar maken (denk aan huiselijk geweld of kindermishandeling).

  • Als vraagbaak dienen voor je team bij huiselijk geweld en kindermishandeling.

  • Eventueel zelf hulp bieden aan gezinnen voor maximaal 6 maanden.

  • Samen met gezinnen een veiligheids- en herstelplan opstellen als dat nodig is.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdhulpverlening of als consulent Jeugd’;
3. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ registratie, vermeld het SKJ nummer in het cv;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het indiceren vanuit de Jeugdwet;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd-en gezinsprofessional (30 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met procesregie én onveiligheid bij multiproblematiek bij een gemeente (25 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van ondersteuningsplannen én het opstellen van doelen, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de werkwijze van signs of safety, de gezamelijke inschatting zorgbehoefte én de meldcode (20 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig;

  • Flexibel inzetbaar;

  • Team speler.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 maart 2025 van 12.30 uur tot 15.15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 20 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur