Planeconoom

Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 12-32 Zuid-Holland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

3 mrt 2026

Uren per week:

12-32

Publicatiedatum:

11 feb 2025

Organisatie 
Midden-Delfland is een informele, laagdrempelige organisatie, met korte communicatielijnen. We kennen flexibele werktijden, zodat je werk en privé goed op elkaar af kunt afstemmen. 

Als planeconoom ben je onderdeel van de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Deze afdeling bestaat uit collega’s die zich bezighouden met vergunningverlening, toezicht en handhaving, ruimtelijke ordening en milieu, landschap en locatieontwikkeling. Je bent werkzaam binnen het team Locatieontwikkeling, Dit team werkt projectmatig aan diverse ruimtelijke ontwikkelingen. Het team werkt nauw samen met de andere teams en andere afdelingen binnen de organisatie.  

Opdracht 
Grondexploitatie   

Je draagt bij aan voortgang in realisatie van ruimtelijke plannen. Dit doe je door zorg te dragen voor of bij te dragen aan: 

  • De financiële, planeconomische invulling (o.a. opstellen van haalbaarheidsanalyses, effectrapportages, exploitatiebegrotingen, varianten afwegingen, advisering grondprijzen, rendementsberekeningen, begrotingen voor projectontwikkeling); 

  • Het (mede) voeren van onderhandelingen over gronduitgifte of –aankoop; 

  • Het opstellen, voorbereiden en beheren van grondexploitaties, grondexploitatieplannen;  

  • Onderbouwing grondprijsadviezen en onderhandeling over gronduitgifte of grondaankoop; 

  • De jaarlijkse herziening van de grondexploitaties. 

Je adviseert in eerste instantie de projectleider. Maar ook advisering van andere collega’s en portefeuillehouder hoort bij je rol.   

Erfpacht
Je draagt bij aan onderhoud van, en adviseert over erfpachtadministratie en erfpachtuitgifte.  

Gronden
Beheer van strategische gronden en strategisch vastgoed. 

Kostenverhaal
Je draagt bij aan kostenverhaal bij particuliere initiatieven of grondexploitaties. Dit doe je samen met collega’s van andere taakvelden. Tevens ondersteun je o.a. collega’s van ruimtelijke ordening hierin. Ook draag je zorg voor een goede vastlegging en invordering van gemaakte kosten.  

Processen, beleid  en informatie
Daarnaast draag je vanuit planeconomie bij aan eventuele verbetering van interne processen, beleid en informatiestromen met betrekking tot  planeconomie, projectadministratie en grondexploitaties, mede in verband met verantwoording binnen de planning & control cyclus.. 

Je bent bereid om in voorkomende gevallen de gemeente ’s avonds te vertegenwoordigen bij bijvoorbeeld commissievergaderingen, klankbordgroepen en informatieavonden. 

Fysieke Aanwezigheid 
Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis is voor sommige taken noodzakelijk of voor de samenwerking wenselijk. Dit is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden en de afspraken die met de leidinggevende van de gemeente gemaakt worden. Een combinatie van fysieke aanwezigheid en locatieonafhankelijk werken is mogelijk.  

Minimumeisen / knock-outcriteria  
1. Aantoonbare werkervaring als planeconoom bij een gemeente; 
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding; 
3. Beschikbaar per 3 maart 2025 voor minimaal 12 uur per week, met een vaste beschikbaarheid op dinsdag en donderdag;  
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met grond(prijs)beleid en (Meerjarenprogramma) Grondexploitaties; 

Gunningscriteria (weging) 
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiële controle en actualisering van grondexploitaties, benoem waar deze is opgedaan (25 punten).
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom met ondersteuning vanuit een adviesbureau op het gebied van planeconomie, bij voorkeur vanuit een adviesbureau.  (25 punten). 
a. Minder dan 1 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom; (0 punten)
b. Tussen de 1 en 3 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom; (10 punten)
c. Tussen de 3 en 5 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom; (20 punten)
d. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom; (25 punten) 
7. Aantoonbare werkervaring als planeconoom met ondersteuning vanuit een adviesbureau, benoem waar deze is opgedaan; (10 punten) 
8. Aantoonbare werkervaring met Grondzaken binnen een gemeente, zoals bijv. strategiebepaling voor onderhandeling, advisering over o.a. huur-, koop-, samenwerkings- of anterieure overeenkomsten, advisering over grondverwervings- en gronduitgiftebeleid, advisering over privaat- of publiekrechtelijk kostenverhaal. Licht dit duidelijk toe in het cv (10 punten); 
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met applicatie Totallink, benoem waar deze is opgedaan (10 punten); 
10. Aantoonbaar de beschikking over ondersteuning en achtervang bij onvoorziene uitval of piekbelasting in de werkvoorraad. (30 punten)

Competenties 

  • Analytisch; 

  • Accuraat; 

  • Flexibel; 

  • Klantgericht; 

  • Resultaatgericht. 

Functieschaal 
De functie van planeconoom is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Bij inzet van een junior- of medior-planeconoom is de functieschaal lager (schaal 9, 10). 
 
Indexering van aangeboden uurtarief is mogelijk na looptijd van de overeenkomst van tenminste 12 maanden, per 1 januari, en vervolgens eenmaal per 12 maanden.   

Indexatie wordt gebaseerd op de Consumenten Prijzen Index (CPI) zoals door het CBS weergegeven.  

Fee externe partij 
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals 
Tenminste 1, maximaal 2.  Hierbij is van belang de borging van continuïteit en logische, efficiënte en doelmatige werkverdeling tussen de eventuele verschillende niveaus (junior, medior, senior). 

CV-eisen 
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. 

Werkdagen 
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr , waarbij beschikbaarheid op Di en Do in beginsel vereist is.  Afwijkingen in overleg. 

Planning 
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in de laatste week van februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari 2025  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding; 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’; 

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.