Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
7 mrt 2025“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Organisatie
Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 114.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.
Team Inkomen
Team Inkomen is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Momenteel voeren we ook de leefgeldregeling voor Oekraïners uit. Binnen team Inkomen werkt een bevlogen groep collega’s die zich bezig houden met het beoordelen van de aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, heronderzoeken rechtmatigheid, mutaties re-integratie, aanvragen minimabeleid, toekenningen en wijzigingen loonkostensubsidie, aanvragen verblijf buitenland, aanvragen kinderopvang sociaal-medische indicatie en beëindigingen. Hiermee verzorgen wij de inkomenskant van de Participatiewet. Wij staan in nauw contact met de medewerkers van Patijnenburg die verantwoordelijk zijn voor de re-integratie van de inwoners die gebruik maken van de Participatiewet. In samenwerking met de collega’s van Handhaving, Schuldhulpverlening, Leerplicht, Inburgering, Vitis, Sociaal Kernteam en Patijnenburg zetten we ons in voor de bestaanszekerheid van onze inwoners en zorgen wij (regelmatig met maatwerk) dat zij weer kunnen vertrouwen op hun eigen kracht en onderdeel uit kunnen maken van de samenleving.
Opdracht
Binnen team Inkomen werken diverse consulenten (Consulenten Poort, Consulenten Beheer, Consulenten Bbz en Casusbegeleiders maatschappelijke participatie). Omdat twee collega’s bij team Poort zijn uitgevallen en 1 collega een nieuwe uitdaging heeft gevonden zijn wij dringend op zoek naar een ervaren Consulent Inkomen.
Wat valt onder jouw verantwoordelijkheid?
De werkprocessen die betrekking hebben de aanvragen levensonderhoud en de aanvragen bijzondere bijstand:
Met een open blik en zonder oordeel voeren van persoonlijke gesprekken met onze inwoners;
Rapporten over de wijze van afhandeling van werkprocessen;
Zorgdragen voor de aanwezigheid van alle benodigde stukken in het dossier;
Vaardig in de juiste manier motiveren van beschikkingen;
Vastleggen van de besluiten in een beschikking;
Correct en binnen de gestelde termijn afhandelen van jouw werkprocessen;
Actief bijdragen aan de overlegvormen binnen ons team, zodat onderlinge afstemming en binding binnen het team nog beter kan worden bevorderd.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal € 83,95 inclusief reiskosten woon-werk, fee externe partij en excl. BTW
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent/klantmanager met de uitvoering van de Participatiewet;
4. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van het sociaal domein;
5. Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud Participatiewet;
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor het Sociaal Domein, benoem waar deze is opgedaan
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent/Klantmanager Inkomen, duidelijk weergeven in het cv (25 punten);
- Minimaal 4 jaar tot 5 jaar werkervaring (5 punten);
- Minimaal 5 jaar tot 6 jaar werkervaring (15 punten);
- Minimaal 6 jaar werkervaring (25 punten);
- Minder dan 4 jaar werkervaring (0 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud Participatiewet (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het beheren van een caseload van 100 klanten met een uitkering Participatiewet, benoem duidelijk waar deze is opgedaan (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van alle hierna genoemde werkprocessen: heronderzoek rechtmatigheid, mutatie of heronderzoek re-integratie, aanvraag bijzondere bijstand, toekenning/vaststelling loonkostensubsidie en beëindiging. Licht dit duidelijk toe door middel van een aparte alinea in het cv (15 punten);
11. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding SJD, MW of Rechten (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa, benoem waar deze is opgedaan (10 punten).
Competenties
Je kunt heel goed luisteren en bent een ster in het motiveren van onze inwoners;
Je bent analytisch, besluitvaardig en stressbestendig;
Je bent zorgvuldig en kunt goed prioriteiten stellen;
Je bent resultaatgericht zonder het belang van de inwoner uit het oog te verliezen;
Je bent een flexibel en werkt graag samen met collega’s;
Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Je bent flexibel en oplossingsgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.