Adviseur milieukwaliteit (geluid)

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Sluit over 8 dagen
105 16-32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

16-32

Publicatiedatum:

13 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst West-Holland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst West-Holland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Opdracht
Het team vakspecialisten adviseert op een groot aantal specialistische vakgebieden. Een van die vakgebieden is het vakgebied geluid. Binnen het vakgebied geluid zijn wij op zoek naar een ervaren adviseur die flexibel inzetbaar is om incidenteel bij te springen.

Binnen het team vakspecialisten ben je als adviseur milieukwaliteit (specialisatie geluid) belast met de advisering en ondersteuning bij geluidzaken. Je voert daartoe incidenteel geluidmetingen uit en stel je adviezen en geluidsrapportages op.

Je werkt zaakgericht in het systeem van de ODWH, zorgt ervoor dat je goed op de hoogte bent en blijft van de geluidszaken die je behandelt en houdt de termijnen en statussen goed en adequaat bij.

Jij bent degene die de medewerkers vergunningverlening, handhaving en ruimtelijke advisering adviseert en ondersteunt op het vakgebied geluid. Daarbij gaat het om het beoordelen of, voor een ruimtelijke plan en/of een omgevingsvergunning, een geluid onderzoek moet worden uitgevoerd en het beoordelen van door derden uitgevoerde geluid onderzoeken. Incidenteel worden ook zelf onderzoeken uitgevoerd. Ook het beoordelen van een geluidparagraaf in een ruimtelijke onderbouwing en plantoelichting van een bestemmingsplan, maakt onderdeel uit van de werkzaamheden. Je adviseert gemeentes op het gebied van geluidnormen voor evenementen en op andere geluidvraagstukken.

Ontwikkelingen op het vakgebied geluid hou je goed in de gaten en je staat open voor veranderingen waar je binnen je vakgebied mee geconfronteerd wordt. Je bent met name goed op de hoogte van de ontwikkelingen in het kader van de Omgevingswet.

Problemen waar je tegenaan loopt en knelpunten die je constateert geef je tijdig aan richting je leidinggevende.

Je neemt deel aan in- en externe overlegsituaties en weet daarbij standpunten, uitgangspunten en adviezen van de dienst goed uit te dragen en te verdedigen.

Je werkt zaakgericht in het systeem van de ODWH, zorgt ervoor dat je goed op de hoogte bent en blijft van de geluidszaken die je behandelt en houdt de termijnen en statussen goed en adequaat bij.

De werkdruk binnen het team wisselt maar is de laatste periode hoog waardoor adviestermijn dreigen te worden overschreden en doorontwikkeling van het team in de knel dreigt te komen. Wij zijn daarom op zoek maar een ervaren adviseur die flexibel beschikbaar is en in onderling overleg binnen het cluster kan inspringen.

De opdracht bestaat uit het binnen het cluster oppakken van achterstallige (of dreigende achterstallige) werkzaamheden. Ervaring met zaakgericht werken is een vereiste.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
3. Minimaal een afgeronde mbo 4 opleiding op het gebied van milieu en/of geluid;
4. Aantoonbare werkervaring als Adviseur Milieukwaliteit;
5. Uurtarief maximaal € 105,- inclusief reiskosten woon-werk, fee externe partij en exclusief btw;
6. Beschikbaar per uiterlijk 7 april 2025 voor 16-32 uur per week;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van milieu (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur Milieukwaliteit (30 punten);
9. Aantoonbare kennis van recente wet- en regelgeving in het kader van de Omgevingswet en geluid, licht dit toe middels een aparte alinea in het cv (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het verrichten van geluidmetingen (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv (15 punten)
12. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zaaksysteem Mozard (5 punten)

Competenties

  • Kan zich mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.

  • Heeft overtuigingskracht, is omgevingsbewust en kan zich snel en goed over verschillende taakgebieden een oordeel vormen.

  • Heeft een flexibele werkmentaliteit en is samenwerkingsgericht.

  • Ervaring met zaakgericht werken alsmede het bewaken van de adviestermijnen is een vereiste.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Je hebt een flexibele werkhouding en bereid om incidenteel ook op feestdagen in de weekenden en avonduren geluidmetingen te verrichten.

Planning
De startdatum is zo spoedig mogelijk. De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland (in overleg later bepalen) De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op  (in overleg later bepalen) bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur