Senior toezichthouder bouwen

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Opdracht
Je gaat controles uitvoeren op het gebied van bouwen, wonen, ruimtelijke ordening en veiligheid. Je houdt toezicht op vergunningen voor bouwen, inen uitritten, sloop en monumenten. Je gaat klachten en meldingen afhandelen. Je bent bevoegd tot het stilleggen van de bouw n.a.v. strijdigheden met de wet- en regelgeving.

Vereisten/knock-out criteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);

  3. Een opleiding Ambtenaar bouw- en Woningtoezicht I (inclusief Awb);

  4. Aantoonbare werkervaring met Omgevingsrecht, benoem waar dit is opgedaan;

  5. In bezit van Rijbewijs B;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Senior bouwinspecteur bij een Omgevingsdienst of gemeente (20 punten);

  2. Een maximum uurtarief € 90,- exclusief btw, inclusief Fee Flextender en reiskosten woon-en werkverkeer (15 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken, noem hiervan een voorbeeld (15 punten);

  4. Afgeronde cursussen op het gebied van de Omgevingswet en WKB (10 punten);

  5. Een afgeronde opleiding brandveiligheid, Wro (bestemming), monumentenzorg en bouwfysica (40 punten);

    • Beschikt over geen van de gevraagde opleidingen (0 punten);

    • Beschikt over 1 van de gevraagde opleidingen (10 punten);

    • Beschikt over 2 van de gevraagde opleidingen (20 punten);

    • Beschikt over 3 van de gevraagde opleidingen (30 punten);

    • Beschikt over alle gevraagde opleidingen (40 punten).

Competenties       

  • Je bent mensgericht;

  • Kan goed samenwerken ;

  • Bent communicatief zeer vaardig;

  • Jij weet mensen op een positieve manier te overtuigen van je gelijk;

  • Je bent goed in het verzamelen van informatie, waardoor jij in staat bent om een gedegen oordeel te vormen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn digitaal middels MS Teams gepland op vrijdag 21 maart 2025, tussen 10:00 uur en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)

Uitvoeringsvoorwaarde: met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst West-Holland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst West-Holland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur