Locatiemanager Opvang Oekrainers

Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
De locatiemanager opvang vluchtelingen is verantwoordelijk voor de uitvoering van de opvang van ontheemden uit Oekraïne binnen het Handelingskader opvang vluchtelingen en huisvesting statushouders. Dit kader biedt voorwaarden om naast een huis ook een thuis voor vluchtelingen te organiseren. Op dit moment zijn er 259 gemeentelijke opvangplekken en worden er zes Oekraïners door particulieren opgevangen in de gemeente Olst-Wijhe. Het vergroten en versterken van de zelfredzaamheid van deze Oekraïense ontheemden is een belangrijk doel, wat leidend is in de wijze van opvangen en begeleiden van deze groep mensen.

Je bent één van de twee locatiemanagers die gezamenlijk de opvang van ontheemden uit Oekraïne uitvoeren. Deze opdracht valt onder de verantwoordelijkheid van team Werk, Inkomen en Zorg waarbij het locatiemanagement samenwerkt met de projectleider opvang vluchtelingen. De dagelijkse begeleiding wordt door Team Welzijn georganiseerd. We streven ernaar om waar mogelijk de uitvoerende taken bij dit team te beleggen.

Werkzaamheden

  • Het aansturen van Team Welzijn bestaande uit drie personen, die de dagelijkse begeleiding organiseren.

  • Het toewijzen van opvanglocaties aan ontheemden uit Oekraïne.

  • Beheer diverse opvanglocaties in de gemeente.

  • Initiëren van voorlichtingsbijeenkomsten op diverse onderwerpen zoals zorg en werk.

  • Aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders en zorgen voor goede afspraken en/of contracten met externe partijen en monitort de (wederzijdse) naleving ervan.

  • Adviseren, beoordelen en inrichten van (nieuwe) opvanglocaties.

  • Uitvoeren van nieuw beleid, zoals het innen van Eigen bijdrage zodat deze werkzaamheden overgenomen kunnen worden door Team Welzijn.

  • Afstemming met ketenpartners zoals huisarts, ziekenhuis, GGD, Vluchtelingenwerk, onderwijs, beveiliging, schoonmaak, wijkagent, omwonenden, etc. Daar waar mogelijk wordt de afstemming overgedragen naar Team Welzijn.

  • De locatiemanager onderhoudt contacten met werkgevers en ondersteunt de ontheemde in het zoeken naar werk.

  • Begeleiden en oplossen van escalaties, conflicten en casuïstiek wanneer Team Welzijn hier behoefte aan heeft.

  • Up-to-date blijven van ontwikkelingen o.a. via forum VNG, kennis en best practices delen met de locatiemanagers binnen regio IJsselland.

  • Periodiek overleg tussen projectleider en locatiemanagement waarin ontwikkelingen, knelpunten en best practices worden besproken.

Wat breng je mee?
Je bent een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde functiegerichte Hbo-opleiding en minimaal 1 jaar relevante en recente werkervaring als locatiemanager bij een gemeente. Je bent flexibel, stressbestendig en cultuur en politiek sensitief. Je hebt daarnaast kennis van wetgeving en regelingen m.b.t. vluchtelingen en verder is kennis van lokale (maatschappelijke) partners een pre.

Je bent creatief, neemt verantwoordelijkheid en durft protocollen los te laten. Je kunt goed samenwerken zowel intern als met onze partners en je vindt het een uitdaging om de eigen kracht van mensen aan te boren. Daarnaast ben je maatschappelijk betrokken en je voelt je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. In onze organisatie tref je korte lijnen en krijg je veel ruimte om je werk zelfstandig te organiseren. Je werkt klantgericht en je komt de gemaakte afspraken na. Je werkt volgens de bedoeling, kijkt en denkt integraal en gaat analytisch te werk.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van vluchtelingenopvang;

Selectiecriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare kennis van en werkervaring met regelgeving als Crisisnoodopvang (CNO) en Gemeentelijke Opvang Oekraïners (GOO) (benoem dit expliciet in het cv) (25 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling op het gebied van asiel en migratie (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met diverse betrokken partijen zoals werkgevers, medici, omwonenden, GGD en onderwijs (25 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het initiëren van voorlichtingsbijeenkomsten op het gebied van zorg en werk (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie) (25 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk;

  • Samenwerkingsgericht;

  • Oplossingsgericht;

  • Crisisbestendig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 maart 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur