Projectleider NMH-IJsselpark

Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 16- 20 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

16- 20

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
Ben jij die projectleider met een ruimtelijke ontwikkeling /woningbouw achtergrond die verder kijkt dan alleen de behaalde resultaten in het eigen project? Heb jij oog voor de omgeving en het maatschappelijk belang? En krijg jij er energie van om met inwoners mooie plannen te realiseren? Mooi! Dan ben je bij ons aan het goede adres! Binnen het team Projectmanagement is er ruimte voor een projectleider.

Je geeft leiding aan zowel grote als kleine projecten in het ruimtelijk en fysieke domein. Op het ene moment ga je op kop voor een civieltechnisch project met een complex multidisciplinair karakter. Op het andere moment geef je leiding aan een woningbouwontwikkeling die de ene keer uitgaat van actief grondbeleid en de andere keer van passief grondbeleid. Verder schuw je het niet om een opgave op het gebied van maatschappelijk vastgoed vorm te geven. Je geeft vorm aan en zorgt ervoor dat projecten van start tot realisatie worden uitgevoerd. Je bent daarbij samen met je projectteam verantwoordelijk voor de planning, financiën, communicatie en kwaliteit. Voor jou is GROTICK geen afkorting maar een vanzelfsprekende manier om grip te houden op jouw projecten.

Je begrijpt dat het werken bij een gemeente een complex speelveld is met diverse belangen en ideeën. Bij de realisatie van projecten zorg je ervoor dat je de omgeving adequaat meeneemt. Je kunt goed schakelen in de diverse rollen die een gemeente kan hebben. Jij zorgt in ieder project voor een goede verbinding met andere aandachtspunten die voortkomen uit de opgave van een gebied of andere inhoudelijke thema’s. Je streeft altijd naar maximaal maatschappelijk rendement, voor jou is samenwerking vanzelfsprekend.

De focus zal voornamelijk liggen op realiseren van een drietal projecten die elkaar deels overlappen en een integrale en tactische afweging vragen en nauwe samenwerking met twee programmaleiders. Woningbouw enerzijds en Hoogwaterbescherming anderzijds.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde hbo opleiding op het gebied van Civiele Techniek, Ruimtelijke Ontwikkeling of Projectmanagement;

  4.  Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op het gebied van civiele techniek;.

Selectiecriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1.  Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider in het ruimtelijk en fysieke domein binnen een gemeentelijke instelling of samenwerkingsverband met een overheidsinstantie  (20 punten);.

  2. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van projecten binnen zowel actief als passief grondbeleid (maak dit duidelijk in het cv met een voorbeeld) (30 punten);

  3. Een afgeronde opleiding op het gebied van Projectmanagement (10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met woningbouwprojecten waarbij actief of passief grondbeleid een rol speelde(maak dit duidelijk in het cv met een voorbeeld) (30 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met projectbeheersing volgens GROTICK (Geld, Risico’s, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie, Kwaliteit) (10 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn en stakeholdermanagement;

  • Sterke communicatieve vaardigheden;

  • Bestuurlijke sensitiviteit;

  • Organisatievermogen;

  • Samenwerking en flexibiliteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland maandag 31 maart 2025 vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur