Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
4 apr 2025Organisatie
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners. Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters. Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.
Opdracht
- Afronding van werkzaamheden jaarrekening 2024 en kadernota 2026;
- Opleveren begroting 2026;
- Opleveren najaarsrapportage 2025;
- Ontwikkeling van managementinformatie door het ontwikkelen van dashboards en productbladen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar om te starten per april 2025, voor 32 tot 36 uur per week;
2. Minimaal een afgeronde financiële hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur met het (mede) opstellen van de P&C producten zoals de jaarrekening , de kadernota, begroting en/of de najaarsrapportage binnen een gemeente of provincie;
Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente of provincie (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met ontwikkeling van managementinformatie door het ontwikkelen van dashboards/ productbladen (25 punten);
6. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur met het (mede) opstellen de jaarrekening 2024, de perspectiefnota, de kadernota, begroting en de najaarsrapportage (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met SAP Civision, benoem waar dit is opgedaan (10 punten).
Competenties
- Sterke communicatieve vaardigheden (woord en geschrift);
- Verbindend;
- Overtuigingskracht;
- Resultaatgericht;
- Politieke en bestuurlijk sensitief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 17, 21 en 22 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 16 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).