Junior Jurist grondzaken/vastgoed Deta-Vast

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
90 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jan 2025

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een junior jurist grondzaken/vastgoed.
Wij hebben momenteel een openstaande vacature op deze functie. Wij hebben voorkeur voor een deta-vast constructie.
De werkzaamheden bestaan vooral uit:

  • Het tot stand brengen van (eenvoudige) intentie- en anterieure overeenkomsten met particuliere initiatiefnemers;

  • Het tot stand brengen van (eenvoudige) aankoop-, verkoop-, huur- en erfpachtovereenkomsten;

  • Het vestigen van zakelijke rechten;

  • Het afhandelen van grondtransacties voortkomend uit gebieds-/projectontwikkeling, de uitvoering van het volkshuisvestingsbeleid en in opdracht van wijkzaken;

  • Het (administratief juridisch) ondersteunen van senior juristen.

Andere werkzaamheden zijn:

  • Ondersteuning bieden aan projectteams, waarbij de juridische- en vastgoedbelangen worden behartigd;

  • Ondersteuning bieden bij overleggen en onderhandelingen met grondeigenaren, marktpartijen en woningcorporaties;

  • Controle op de naleving van overeenkomsten;

  • Het grondbeleid instrumentarium uitdragen;

  • Het adviseren over nieuwe en wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor Rechten opleiding;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist;
6. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur), motiveer dit in het cv;
7. Een maximum uurtarief van €90,- excl btw en inclusief Fee de externe en reiskosten woon-/ werkverkeer;

Gunningscriteria (weging)
8. Minimaal 1 opdracht uitgevoerd als jurist/juridisch adviseur bij of voor een gemeente (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als jurist/juridisch adviseur grondzaken/vastgoed en erfpacht (30 punten);
10. Aantoonbare werkervaring binnen een projectteam binnen een ruimtelijke opgave (20 punten);
11. Beschikbaar per 3 februari 2025 voor minimaal 32 uur per week (10 punten).

Competenties:
- Zelfstandig kunnen werken;
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Enthousiast;
- Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 4. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur