Projectleider Civiel

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

3 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 feb 2025

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van het Domein Fysieke Leefomgeving, heeft hier een belangrijke bijdrage in.

We zoeken een ervaren projectleider civiel die civieltechnische projecten letterlijk en figuurlijk ‘op de kaart wil zeten’.

Over het team
Het team is naast het adviseren en beheren m.b.t. civiel- en cultuurtechniek in de openbare ruimte, ook verantwoordelijk voor het waterbeheer, beheer over verhardingen, rioleringen, verlichting, parkeren en spelen. Het team bestaat uit 26 enthousiaste medewerkers die graag aanpakken. Dit zijn assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners. Het team werkt met korte lijnen binnen de gehele organisatie waarbij de organisatiecultuur zich kenmerkt door een informeel karakter, grote mate van zelfstandigheid, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.

Opdracht
De toekomstige projectleider civiel werkt direct samen met de assetbeheerders. Je stemt integraal af met collega’s buiten jouw vakgebied en die verantwoordelijk zijn voor projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Je bent het eerste aanspreekpunt voor je directe collega’s binnen het team en het domein, de collega’s van de Servicebedrijf (zij voeren dagelijks onderhoudswerkzaamheden uit in de buitendienst), aannemers, bewoners, winkeliers en als dat nodig is ook voor bestuurders.

Verder beschik je over:

  • Je hebt kennis van beheerplannen en om deze te vertalen in projecten en werkzaamheden. Voortkomende activiteiten weet je integraal af te stemmen, te prioriteren en om te zetten in een MS-Projects planning en/of kostenanalyse.

  • Je hebt ruime kennis en ervaringen in de civiele techniek. Je hebt ruime kennis van asfaltconstructies, open verhardingen, afwatering, betonnen- en houten bruggen, bodem, water, etc., en je werk projectmatig.

  • Je kan effectief communiceren en afstemmen met interne- en externe stakeholders waarbij je ook wethouders en raadleden informeert over de voortgang van- en uitdagingen rondom civieltechnische projecten. Daarnaast overleg je met burgers, bedrijven, waterschap, verenigingen en/of andere gemeenten.

  • Je bent technisch adviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichtingen van openbare ruimten, parken en pleinen, rioolvervanging in woonwijken, etc.

  • Je draagt zorg voor projectplannen, projectplanningen, projectfinanciën en voert overleg met collega´s, bewoners en ondernemers over aankomende werkzaamheden in uitvoering.

  • Je draagt zorg voor projectvoorbereidingen en aanbestedingen (i.s.m. afd. Inkoop) en opdrachtverstrekking.

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor 24 uur per week;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele techniek;
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als civieltechnisch projectleider bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als civieltechnisch projectleider bij een gemeente (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als adviseur en/of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten, vervangen van betonnen en houten bruggen én herinrichtingen van de openbare ruimte in drie opdrachten. Geef dit duidelijk aan in het cv (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als projectleider met het begeleiden van projectteams in het opzetten en toetsen van projectplannen, incl. planningen betreffende wegenonderhoud en/of wegen-reconstructieprojecten in de openbare ruimte (15 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders én het organiseren van bewonersparticipatie (15 punten).

Competenties

  • Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);

  • Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);

  • Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;

  • Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;

  • Eigenaarschap, ontzorgen, bindingsvermogen en je durft besluiten te nemen;

  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling;

  • Positieve blik op de wereld & humor.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 februari 2025 tussen 09.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.