Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
28 tot 32Publicatiedatum:
15 jan 2025Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. Niet alleen de openbare ruimte staat centraal, ook zijn we gestart om de afdeling verder te professionaliseren en te ontwikkelen in het projectmatig werken en het integraal aanvliegen van werkzaamheden en projecten.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling.
Over ons team
Het team Beheer Openbare Ruimte (BOR) van de afdeling Wijkzaken, is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte waarbij alle aspecten zoals riolering, wegen, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. Assetbeheerders, Projectleiders en Ondersteuners).
De opdracht
Als Regisseur binnen de afdeling BOR ben je de rechterhand van de teammanager waarbij de nadruk van jouw rol binnen het team ligt op het operationeel aansturen van de verschillende vakteams. Daarnaast ga je in deze opdracht aan de slag met de volgende onderwerpen:
Aanjager en sparringpartner: Binnen het team zie je erop toe dat de klussen en projecten vanuit de vakteams tijdig worden opgestart. Zowel de voorbereidingen als de realisatie liggen bij de assetbeheerders en/of technische projectleiders. Daarnaast fungeer je in jouw rol als aanjager in de opstartfase van multidisciplinaire- en integrale projecten. Vanuit jouw opgedane inhoudelijke ervaring ben je sparringpartner voor de medewerkers als het gaat om de technische projecten van A tot Z.
Projectmatig werken en verbinden: Je gaat als regisseur het projectmatig werken verder verstevigen waarbij je een centrale schakel bent binnen de verschillende vakteams als het gaat om integraal samenwerken. Je weet jouw collega’s te enthousiasmeren, de nodige verbindingen te maken en draagvlak te creëren voor de toekomstige ontwikkelingen binnen jouw team;
Voortgangsbewaking: Je ziet op hoofdlijn toe dat de voortgang van alle lopende klussen en projecten verloopt volgens verwachtingen. Je stuurt bij waar nodig en rapporteert hierover aan de teammanager.
Bouwen aan structuur en cultuur: Je bouwt samen met de teammanager aan een gedegen structuur binnen het team maar ook aan de gewenste organisatiecultuur. De komende jaren zal hier veel aandacht aan worden besteed en als regisseur zul je medewerkers hierin de nodige begeleiding bieden.
Adviseur en intermediair: Je adviseert team- en domein overstijgend over de aanpak van integrale projectbenadering en bent samen met de teammanager, de intermediair tussen jouw eigen team en de andere teams als het Servicebedrijf, team Inkoop, team Ontwikkeling, etc.
Aanspreekpunt ontwikkelthema’s: Je bent samen met de teammanager het aanspreekpunt voor diverse ontwikkelthema’s als eigenaarschap, samenwerken en een professionele aanspreekcultuur maar ook een verbinder op de thema’s als werkplezier, teambuilding en efficiënt organiseren.
Je toetst beleidsvoorstellen, adviseert het bestuur en draagt in de rol als adviseur bij aan diverse toekomstige programma’s binnen de openbare ruimte van ideefase tot realisatiefase.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Uiterlijk beschikbaar per 12 februari 2025 voor 28-32 uur per week;
5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van civiele techniek;
6. Minimaal 2 afgeronde hbo opleidingen project- en procesmanagement en leidinggeven;
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (technisch) leidinggevende en/of Senior Civiel Projectmanager en/of Procesmanager bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
8. Beschrijving van jouw eigen rol als aanjager, resultaatverantwoordelijke en de implementatie van projectmatig werken en (plan) processen in drie opdrachten. Geef dit duidelijk aan in het cv (30 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het coachen en begeleiding van teams met het opzetten van Projectplannen, Projectplanning, Projectfinanciën en Project-risicoanalyses, betreffende (multidisciplinaire) reconstructieprojecten in de openbare ruimte, benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders zoals bewoners participatie (15 punten).
Competenties:
Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
Vasthoudend om voortgang te kunnen realiseren;
Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
Eigenaarschap & ontzorgen als basis toepassen;
Bindingsvermogen;
Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling.
Functieschaal
S11
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 januari 2023 tussen 9.00 en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen disndag 21 januari nog bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.