Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
16 tot 24Publicatiedatum:
15 jan 2025Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Afdeling MRO
Werken voor MRO is werken voor de afdeling die het dichtst bij het bestuur staat. Hier maak je beleid en bepaal je hoe je gemeentelijke doelstellingen het best realiseert. Maar je doet veel meer dan achter je bureau beleid schrijven. Je gaat ook naar buiten om te zien wat er bij onze inwoners en maatschappelijke partners speelt. Jij helpt de gemeente met resultaatgerichte strategie.
Aanleiding
Momenteel wordt gewerkt aan een vastgoedkader met uitvoeringsprogramma. Tegelijkertijd geven we vorm aan een robuuste vastgoedorganisatie binnen de gemeente. Daarnaast zoeken we nu een adviseur maatschappelijk vastgoed die voor ons een aantal dossiers met betrekking tot gemeentelijk vastgoed kan oppakken. Dossiers waar we zelf op korte termijn niet aan toekomen met vraagstukken die vaak al langer wachten op een oplossing. Denk hierbij aan het uitwerken van een visie voor het gebruik van een multifunctioneel gebouw in Leidschendam-Noord voor onderwijs, kinderopvang, zorg en welzijn (o.a. optimalisatie indeling/gebruik en verduurzaming), het realiseren van nieuwbouw voor de reddingsbrigade en de besluitvorming rond het afstoten en/of slopen van een aantal panden. Dit doe je in afstemming met je collega’s van vastgoed en vastgoedbeheer en de betrokken projectleiders. Maar ook is advies gewenst bij verschillende lopende vastgoedontwikkelingen. De opdracht is afgerond wanneer de dossiers zijn afgerond.
Werkzaamheden
Je bent verantwoordelijk voor het behandelen van een aantal dossiers voor maatschappelijk vastgoed.
Je bent verantwoordelijk voor het oplossen van deze dossiers in lijn met het nieuw te ontwikkelen vastgoedbeleid.
Je zorgt met je collega’s voor een goede afstemming in de dossiers en maakt goed onderbouwde keuzes in soms ingewikkelde dossiers.
Je informeert en betrekt collega’s en bestuur en zorgt voor goede borging in de organisatie van het gebruik van het Omgevingsplan.
Wat verwachten we?
Als energieke en betrokken adviseur maatschappelijk vastgoed beschik je over de benodigde kennis. Je hebt passie voor je vak en kan die passie ook positief vertalen in de opgaven waar we voor staan. Je bent in staat om zowel intern als extern betrokkenen met elkaar te verbinden en hebt een pragmatische werkhouden om zo tot oplossingen te komen in de verschillende dossiers. We zoeken een netwerker met een groot empathisch vermogen die snel contact en verbinding legt met anderen. Goede informatievoorziening aan het bestuur (college- en raadsvoorstellen) is jou op het lijf geschreven.
Wat kan je verwachten?
Je gaat aan de slag met een gemotiveerd team van collega’s die zich vanuit verschillende afdelingen en expertises bezig houden met gemeentelijk vastgoed. Samen met hen zet je de schouders onder de werkzaamheden die nodig zijn voor het oppakken van de verschillende vastgoeddossiers. Bij voldoende ruimte en tijd denk je mee over het nog op te stellen uitvoeringsprogramma bij het vastgoedkader waaraan op dit moment wordt gewerkt. De teamleider helpt waar nodig mee in het leggen van verbinding in de organisatie en de benodigde bestuurlijke afstemming.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in het behandelen van complexe vastgoeddossiers, benoem waar dit is opgedaan;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van maatschappelijk vastgoed.
Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied maatschappelijk vastgoed binnen een gemeente (30 punten);
6. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van vastgoed (15 punten);
7. Beschikbaar per 1 februari 2025 voor 16 tot 24 uur (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in het behandelen van complexe vastgoeddossiers, benoem waar dit is opgedaan (35 punten).
Competenties
Resultaatgericht
Je spant je in om concrete resultaten en doelstellingen halen. Bij tegenslag geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.
Samen werken
Je kunt zowel geven als ontvangen, je kunt jouw inbreng en idee geven maar je waardeert ook dat anderen dat doen. Het gezamenlijk resultaat staat voorop en gaat voor jouw eigen belang. Je kunt samen beslissingen nemen en luisteren wat anderen te vertellen hebben.
Omgevingsbewustzijn
Je bent je bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en speelt in op deze ontwikkelingen.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
in afstemming met de teamleider worden de werkdagen afgesproken, waarbij de voorkeur uitgaat naar de maandag, dinsdag en donderdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.