Seniorenmakelaar Koop en Vrije Sector Huur

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
75 16 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

23 apr 2025

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2025 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Omschrijving van de opdracht
De seniorenmakelaar heeft als doel de doorstroming van senioren op de woningmarkt in Rijswijk te bevorderen. De focus ligt hierbij op senioren in koopwoningen en vrije sector huurwoningen.

De werkzaamheden omvatten:

  • Het bevorderen van de doorstroming van senioren op de woningmarkt in Rijswijk, met nadruk op koop- en vrije sector huurwoningen.

  • Wekelijks een inloopspreekuur houden op donderdag van 09.30 tot 12.30 uur.

  • In gesprek gaan met senioren om hen te informeren over passend aanbod en tijdig sociale, financiële en leefbaarheidsproblemen signaleren.

  • Inventariseren van benodigde ondersteuning voor senioren.

  • Samenwerken met seniorenmakelaars van woningcorporaties in het doorstroomteam.

  • Contact onderhouden met de gemeente Rijswijk, zorginstellingen, makelaars, projectleiders, projectontwikkelaars en seniorenadviseurs van Stichting Welzijn om matchmaking en directe bemiddeling te realiseren.

Gezien de vergrijzing en de toename van nieuwbouwappartementen specifiek geschikt voor senioren, is een doorstroomteam essentieel om de verhuizing van senioren te begeleiden en te ondersteunen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van maatschappelijk werk, sociale woningbouw, makelaardij, vastgoed of sociaal beleid;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als makelaar op het gebied van koop- en vrije sector huurwoningen en senioren:

  3. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van senioren bij woningvraagstukken;

  4. Aantoonbare werkervaring met analyseren en inzichtelijk maken van sociale en financiële aspecten rondom seniorenhuisvesting;

  5. Beschikbaar per uiterlijk 1 juni voor minimaal 16 uur per week gedurende de opdrachtperiode;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van doorstroming binnen de woningmarkt voor senioren (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring in samenwerking met woningcorporaties en gemeentelijke instanties (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het organiseren en uitvoeren van informatiebijeenkomsten en spreekuren (25 punten);

  4. Een maximaal uurtarief van €75,- excl btw en incl Fee en reiskosten woon-/werkverkeer (10 punten);

  5. Aantoonbaar netwerk binnen Rijswijk van senioren, woningcorporaties en zorgaanbieders en kennis van de lokale woningmarkt in Rijswijk en omstreken, geef dit duidelijk aan in het cv (15 punten);

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk staat, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie.

Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Proactief en zelfstandig kunnen werken;

  • Communicatief vaardig en in staat om op verschillende niveaus te schakelen;

  • Goede organisatorische vaardigheden;

  • Inlevingsvermogen en affiniteit met de doelgroep senioren;

  • Netwerkvaardigheden om effectief samen te werken met diverse partijen.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Donderdag (inloopspreekuur) en overige dagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur