Beleidsadviseur Belasting en Inning

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsmedewerker Belasting en Inning ga je aan de slag met de volgende taken:

  • Je houdt de ontwikkelingen op belastinggebied bij en vertaalt deze ontwikkelingen naar beleid, processen en/of procedures;

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en actualiseren van onze gemeentelijke belastingverordeningen. Dit doe je in samenspraak met de verschillende vak afdelingen binnen onze gemeente;

  • Je bedient de politiek en de interne organisatie bij inhoudelijke vraagstukken en veranderingen in de wet- en regelgeving;

  • Je bent een proactieve sparring-partner voor de organisatie. In deze rol creëer je draagvlak voor beleid, bewaak en bevorder je de samenhang van processen binnen het vakgebied belasting en inning én adviseer je bij college- en raadsvoorstellen;

  • Je draagt zorg voor de optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels.

  • Je fungeert als vraagbaak voor de medewerkers van het onderdeel Belastingen en Inning bij meer complexe vraagstukken;

  • Je behandelt de complexere bezwaarschriften. Je maakt de verweerschriften in procedures m.b.t. de WOZ en diverse belastingen. Je bent 1e vervanger om de gemeente te vertegenwoordigen in procedures bij de rechtbank of het gerechtshof aangaande belasting en inning;

  • Je draagt zorg voor optimalisatie van de processen.

Vereisten/knock-out criteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op gebied van belasting en inning binnen een gemeente;

Gunningscriteria (100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting; (20 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur belasting en inning in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente (30 punten);

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding tot Heffingsambtenaar Lokale Overheid (HALO) (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot gemeentelijke belastingen en de Wet WOZ (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en actualiseren van gemeentelijke belastingverordeningen (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten)

Competenties

  • Zorgvuldigheid/Oplettendheid;

  • Samenwerken;

  • Analyseren;

  • Accuraat;

  • Integer;

  • Kwaliteitsgericht;

  • Besluitvaardig;

  • Teamspeler;

  • Verantwoordelijkheid;

  • Overtuigingskracht;

  • Zelfstandigheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 mei 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Kampen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Kampen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur