Afronding van de jaarrekening en implementeren verbeterpunten uit het jaarrekeningproces

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie Utrecht merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
Als coördinator planning en control (P&C) ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het proces van de jaarrekening. Je zorgt dat de jaarrekening tijdig en met goede kwaliteit opgeleverd wordt. Je maakt werkbare planningen, zorgt voor betrokkenheid van de juiste collega’s, bewaakt de voortgang, kwaliteit en begeleidt het bestuurlijk proces tot vaststelling in Provinciale Staten. Je zorgt ervoor dat collega’s op de hoogte zijn van hun verantwoordelijkheden en stuurt indien nodig bij. Je geeft inhoudelijke richting en sturing aan de financiële kaders richting de financials. Als sparringpartner ondersteun je collega’s bij complexe vraagstukken. Je voert verbeteringen door die gedurende het proces van de jaarrekening aan het licht zijn gekomen.

Te behalen resultaten:

  • Tijdige afronding van de jaarrekening

De jaarrekening wordt op tijd en volgens de afgesproken planning opgeleverd, zodat deze voldoet aan wettelijke eisen en binnen de gestelde kaders naar Provinciale Staten wordt gebracht.

  • Oppakken verbeterpunten uit het jaarrekeningproces

Verbeteringen die tijdens het jaarrekeningproces zijn geconstateerd oppakken en implementeren

  • Kwaliteit en consistentie van de financiële rapportages

De jaarrekening voldoet aan de wettelijke financiële normen, zoals BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en andere relevante regelgeving, en is inhoudelijk consistent en controleerbaar.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal HBO bachelor niveau zoals bedrijfseconomie, finance & control of accountancy;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de coördinatie van P&C producten voor de gehele organisatie. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen een non-profit organisatie met meer dan 500 medewerkers die meerdere bestuurslagen kent. Benoem het aantal medewerkers van deze organisatie duidelijk in het CV;
4. Aantoonbare werkervaring met de actuele wet- en regelgeving zoals de Besluit begroting en verantwoording (BBV) of het Besluit accountantscontrole decentrale overheden.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de coördinatie van P&C producten voor de gehele organisatie. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (40 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de coördinatie van de jaarrekening. Benoem dit duidelijk in het CV (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met SAP S/4HANA, Lias en PowerBI (20 punten).

A. Competenties
Persoonlijke eigenschappen

1. Je bent een verbinder die actief de samenwerking opzoekt en mensen weet te verbinden aan het behalen van de doelen in de P&C Cyclus.
2. Je hebt een flexibele, positief kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid.
3. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig.
4. Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.
5. Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit.

B. Vaardigheden
1. Je hebt sterke analytische vaardigheden en kan hoofd en bijzaken goed onderscheiden.
2. Je bent positief kritisch en besluitvaardig.
3. Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend.
4. Je hebt een zelfstartend vermogen en je beschikt over de nodige geduld en veerkracht.
5. Je beschikt over overtuigingskracht en goede presentatievaardigheden.

C. Kennis
1. Kennis van overheidsfinanciën (BBV, BADO etc) en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
2. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten.
3.Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en PowerBI.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 maart 2025, van 13:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur