Financial Controller

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

28 aug 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Binnen het domein Bedrijfsvoering, Informatie en Organisatie; Team Financiën 1

Wat ga je doen?
Jouw spilfunctie vereist dat je een verbinder bent, die in staat is om soms taaie financiële materie op een eenvoudige wijze bij anderen over te brengen en hen mee te nemen in de processen.

Je bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van de planning en control cyclus van het domein mobiliteit binnen de provincie Utrecht. Je bent hier de essentiële schakel, die de P&C-cyclus binnen het organisatieonderdeel helpt coördineren, aan budgethouders en projectleiders financiële informatie en advies geeft en zorgt voor de complexere financiële mutaties.

Je werkt daarbij nauw samen met de business controller en de senior adviseur financiën voor je domein en met de financieel beleidsondersteuners.

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn
- Het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van het domein mobiliteit voor de planning en control producten (jaarrekening en slotwijziging) en het verzorgen van complexe financiële mutaties;
- Adviseren op financiële vraagstukken, zoals die o.a. verwoord worden in collegevoorstellen;
- Ondersteunen van de budgethouders met financiële vraagstukken en hen helpen met de budgetbewaking, o.a. door het opstellen van managementrapportages op diverse thema’s, zoals de voortgang op   
  financiën en personeel;
- Begrotingswijzigingen uitvoeren en indien van toepassing zorgen voor een aansluiting met de projectadministratie in samenwerking met de projectcontrollers;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur bij een gemeente of provincie;

Gunningscriteria
4. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
5. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller bij een gemeentelijke of provinciale overheid (50 punten);
6. Kennis en ervaring met de systemen SAP 4 Hana, LIAS en Power BI (30 punten).

Competenties

A. Persoonlijke eigenschappen
1. Je hebt een flexibele, kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid;
2. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig;
3. Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven;

B. Vaardigheden
4. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
5. Je bent nauwkeurig en zorgvuldig in het werk;
6. Kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en behoudt het overzicht;

C. Kennis
7. Kennis van overheidsfinanciën en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
8. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten;
9. Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS, PowerBI en Excel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 september 2024, tussen 13.00-16.30uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen;

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdrachtadviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdrachtadviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.