Programmabeheer & control 4 programmas volkshuisvesting

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 28-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

28-32

Publicatiedatum:

25 apr 2025

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Je wordt ingezet voor vier programma’s binnen het team Volkshuisvesting. Deze programma’s richten zich op het versnellen van de woningbouw, het opstellen van een Volkshuisvestingsprogramma, het stimuleren van vitale wijken en de opvang/huisvesting van asielzoekers en statushouders.

Resultaatopdracht

  • Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programma’s om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten;

  • Je haalt proactief de benodigde informatie op bij werknemers binnen de vier programma’s;

  • Je ontwikkelt toegankelijke dashboards om collega’s en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses;

  • Aan de hand van de dashboards adviseer je collega’s over een strategische inzet van middelen;

  • Je vormt de schakel tussen de programma’s en de financial controller voor de P&C-cyclus

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Wat houdt de rol in?

Als programmabeheerser&control ben jij de spin in het web van de woningbouwopgave. Je bent verantwoordelijk voor de brede beheersing van aspecten zoals kwaliteit, tijd, geld, risico, informatie, documentatie en rapportage. In samenwerking met anderen ontwikkel je een monitoringsomgeving die uitgroeit tot een volwaardig dashboard. Hiermee volg je de uitvoering van de projecten op de voet, evalueer je de voortgang en analyseer je hoe onze activiteiten bijdragen aan de doelen. Je denkt met onze regiocoördinatoren en adviseurs actief mee over de inzet van het stimuleringsbudget voor het versnellen van de woningbouw. Daarnaast lever je je bijdrage aan de ontwikkeling en versterking van programmabeheer&control.

Voor versnelling woningbouw & volkshuisvesting ben je verantwoordelijk voor procesgang rondom subsidieaanvragen en SPUK-middelen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen of vormgeven van monitoringsrapportages in Excel;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met aanbestedingen en/of contractmanagement. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
5. Aantoonbare werkervaring met risicomanagement. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau in de richting van informatiebeheer, financiën of economie (15 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiële monitoringsrapportages en dashboards. Benoem dit duidelijk in het CV (15 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken en financiële verantwoording (15 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met risicomanagement (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten via samenwerking en co-creatie. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (25 punten).

Competenties

  • Je beschikt over een scherp financieel inzicht en ben nauwkeuring;

  • Je hebt uitstekende adviesvaardigheden heeft (oordelen, analyseren, overtuigen) ;

  • Je bent politiek sensitief en bestuurlijk bewust;

  • Je bent nieuwsgierig en analytisch is ingesteld;

  • Je bent mondeling en schriftelijk communicatief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 mei 2025, van 15:00 uur tot 18:00 uur. De gesprekken zullen op het kantoor van de Provincie Utrecht plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur