Regionaal verkeerskundig beheerder verkeersregelinstallaties

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

9 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
Om de doorstroming op de provinciale wegen te verbeteren, wil de provincie de verkeersafwikkeling op zowel kruispunt- als trajectniveau verbeteren. Met behulp van verkeerslichten hebben we de mogelijkheid om de verkeersstromen te beïnvloeden. Door aanpassing en onderhoud van wegen, door toe- of afname van het verkeer of door meldingen en ervaringen van weggebruikers werken we continu aan de verbetering van de verkeersafwikkeling. Dit gebeurt altijd in teamverband. Verkeerskundigen, projectleiders en andere specialisten binnen de afdeling komen samen tot afgewogen keuzes, vaak ook in overleg met andere wegbeheerders.

In 2025 vindt een grote onderhoudsopgave plaats aan het wegennet door diverse wegbeheerders in de regio Midden-Nederland. Dit betekent veel wegwerkzaamheden en verkeershinder. De provincie en andere wegbeheerders gaan diverse beheersmaatregelen treffen waarbij gebruik gemaakt wordt van de diverse Dynamisch Verkeersmanagement (DVM) systemen, zoals bijvoorbeeld een netwerkmanagementsysteem en/of een VRI-beheerscentrale.

Jouw primaire taak is het opzetten en implementeren van regionaal assetbeheer voor Dynamisch Verkeersmanagement (DVM)systemen. Vanuit het regionale programma Multimodaal Verkeersmanagement (MUVM) is provincie Utrecht regisseur voor deze systemen. Je taak bestaat uit het beantwoorden van vragen van regionale wegbeheerders, en het in samenspraak met de technisch manager, netwerkarchitect en contractmanager het opzetten en implementeren van regionaal assetbeheer. Jouw taak is volbracht zodra de technische en verkeerskundige vragen over deze systemen op structurele wijze geborgd zijn binnen de organisatie.  Het opzetten en  de implementatie van het regionaal assetbeheer voor Dynamisch Verkeersmanagement (DVM)systemen is binnen een jaar (2025) afgerond.

Jouw secundaire taak is om het verkeerskundig beheer te voeren over de VRI’s en analyses te maken hoe de doorstroming verbeterd kan worden. Hierbij horen bijvoorbeeld ook veel tijdelijke verkeerskundige (parameter)aanpassingen aan de verkeersregelinstallaties als beheersmaatregel van de genoemde wegwerkzaamheden. Je werkt met verkeerskundige computerprogramma’s die helpen om de analyses te maken. Vanuit deze analyses bewaak je de reguliere en tijdelijke doorstromingsknelpunten, om waar nodig de instellingen van regelinstallaties te optimaliseren. Ook heb je een actieve rol in het ketenbeheer van de (i)VRI’s.

Je hebt aantoonbare ervaring in het verkeerskundig vakgebied, hebt kennis van verkeersregeltechniek en hebt kennis van verkeersmanagementsystemen. Je bent leergierig, pakt ingewikkelde vraagstukken met beide handen op en je bent bereid je verder te specialiseren in het werkveld van de verkeersregeltechniek.

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria
1.Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeersregeltechniek, verkeersmanagement en/of verkeerskunde;
3. Uurtarief maximaal €95,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 4  jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeersregeltechniek en/of verkeerskunde (50 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering over verkeersregelinstallaties (VRI) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering binnen de overheid (25 punten).

Competenties
-
Je hebt aantoonbare ervaring in het verkeerskundig vakgebied, hebt kennis van verkeersregeltechniek en hebt kennis van verkeersmanagementsystemen. Je bent leergierig, pakt ingewikkelde vraagstukken met beide handen op en je bent bereid je verder te specialiseren in het werkveld van de verkeersregeltechniek.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur