Senior Specialist/Projectleider Bodemsanering

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 10 dagen
32 Utrecht

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 apr 2025

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
Opdracht
Binnen het team Water en Bodem voert het Cluster Bodem en Ondergrond het Uitvoeringsprogramma Bodem en Ondergrond 2025-2027 uit. De werkzaamheden hebben onder andere betrekking op de onderdelen bodemsanering. Bij bodemsanering gaat het om veelal om complexe bodemsaneringen. Het gaat nog om een beperkt aantal (9 stuks) die niet alleen technisch inhoudelijk maar ook juridisch, aanbesteding technisch en communicatief ingewikkeld zijn. Omdat de werkzaamheden in tijd aflopen zoeken wij een tijdelijke projectleider bodem die een flinke impuls kan geven aan de opstart van deze projecten.

Wij zoeken daarom een zeer ervaren Sr. Specialist - Projectleider Bodemsanering die naast technisch inhoudelijke kennis op het gebied van bodemonderzoek en (in-situ)bodemsanering, ook aantoonbare kennis op het gebied van integrale saneringsaanpak in complex stedelijk gebied heeft. Je bent verantwoordelijk voor:

  • Projectleiding ten aanzien van de aanpak van technisch inhoudelijke, omgevingsmanagement en financiën van complexe bodemsaneringsprojecten (vooral grondwatersaneringen en in-situ bodemsaneringen);
  • Bewaken van de voortgang en resultaat van het project/proces;
  • Beoordelen en toetsen van subsidie-vaststellingen op technisch-inhoudelijk en juridisch vlak: omdat een aantal projecten wordt gefinancierd vanuit het subsidieprogramma vanuit het Convenant Bodemsanering Bedrijfsterreinen 2015 (de Bedrijvenregeling Bodemsanering) is kennis en ervaring hiermee een must;
  • de voorbereiding, aanbesteding en begeleiding van onderzoek, sanering of andere uitvoerende werkzaamheden binnen het werkveld;
  • De communicatie naar betrokkenen (adviesbureau, aannemer, toezichthouder, vergunningverlener, belanghebbenden binnen het project, aanvrager subsidie, vergunningen, gemeenten en uitvoeringsdiensten);
  • Het indien nodig voorbereiden en uitvoeren van de bestuurlijke besluitvorming van projecten.

Vereisten / knock-outcriteria (herschreven)
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van bodemverontreiniging, bodemonderzoek en –sanering en werken binnen het kader van de Wet Bodembescherming/Omgevingswet;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de bedrijvenregeling Bodemsanering;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van strategische advisering- en projectleiding van bodemsaneringen voor grootschalige gebiedsontwikkeling (> 8.000 woningen) in een complex stedelijke omgeving (G4-gemeente);

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (herschreven)
5. Aantoonbare werkervaring met strategische advisering van complexe bodemsaneringen in stedelijke omgeving (G4-gemeente). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met complexe grondwaterverontreinigingen (o.a. VOCl en PFAS) in relatie met risico’s voor drinkwaterwinning. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met afhandeling / vaststelling van Subsidie Bodemsanering Bedrijfsterreinen (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met in-situ saneringen en grondwatersaneringen (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties (in willekeurige volgorde)

  1. Persoonlijke eigenschappen
  • Verbindend (verschillende belangen kunnen benoemen en verbinden);
  • Communicatief sterk;
  • Goed kunnen samenwerken;
  1. Vaardigheden
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
  • Empathisch vermogen is goed ontwikkeld;
  1. Kennis
  • Kennis van de Wet bodembescherming en de daarop gebaseerde wet- en regelgeving en de Bodem en grondwaterregels onder de Omgevingswet;
  • Kennis van de Circulaire bodemsanering 2013 en de risicotoolbox bodem;
  • Kennis van de provinciale aanbestedingsregels;
  • Kennis van de Bedrijvenregeling Bodemsanering.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025, van 09:00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 6 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 7 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur