Strategisch Adviseur Volkshuisvesting Ruimtelijke Ontwikkeling

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

21 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

De provincie staat voor grote opgaven op het gebied van wonen, zowel kwalitatief als kwantitatief. In de provincie moeten jaarlijks 10.000 woningen worden gebouwd, welke passend, duurzaam en (grotendeels) betaalbaar zijn. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch kan wonen, werken en leven. Daarom zetten wij ons in voor voldoende, passende en duurzame woonruimte en zorgen we voor een goede balans tussen groen en groei.

Domein Stedelijke Leefomgeving
Vanuit het domein Stedelijke Leefomgeving (SLO) dragen we bij aan een aantrekkelijk én vitaal stedelijk gebied, inclusief het uitloopgebied. Onze kerntaken zijn ruimtelijke ontwikkeling, milieu en gezond leefklimaat, duurzame economische groei, cultuur en erfgoed, binnenstedelijke vitaliteit en energietransitie. Samen met onze partners binnen én buiten de organisatie werken we aan een kwalitatief hoogwaardige leefomgeving. We verbinden de opgaven op het vlak van wonen, werken, natuur en recreatie met elkaar om tot kwalitatieve oplossingen te komen.

De opgave
Het woondossier is behoorlijk in beweging en ook de rol van de provincie verandert hierin. Dat maakt dat we nieuwe opgaven en taken krijgen, die hoog op de politieke agenda staan. De provincie Utrecht heeft met het oog op deze veranderende rol het team Volkshuisvesting opgezet. Hierin komen verschillende taken en opgaven samen, die we samen met gemeenten, corporaties en marktpartijen oppakken. We treden op als proactieve, gelijkwaardige partner, die durft te agenderen en partijen prikkelt om tot innovaties en nieuwe initiatieven te komen. Voor de precieze invulling zijn we deels nog in afwachting van de Wet versterking regie volkshuisvesting.

Wat ga je doen?
Het team Volkshuisvesting acteert binnen een brede context, zowel binnen als buiten de organisatie. Juist omdat de volkshuisvesting voor de provincie een nieuwe rol is willen we ons goed verbinden met de omgeving. Dat geldt zowel binnen als buiten de organisatie. Je acteert op het snijvlak van meerdere teams op het thema volkshuisvesting. Daarbij zorg je voor de link naar ruimtelijke ontwikkeling in het provinciaal programma wonen en werken, de omgevingsvisie en -verordening en afstemming met andere provincies in het Europa-dossier. Je draagt bij aan de ontwikkeling van het volkshuisvestingsbeleid en het volkshuisvestingsprogramma. Jij bent een adviseur die proactief de samenwerking opzoekt, inspeelt op nieuwe ontwikkelingen en de verbinding legt met collega’s.

Resultaatopdracht:

  • Volkshuisvestingsbeleid faciliteren: Wijzigingen t.a.v. volkshuisvesting voor de provinciale omgevingsvisie en -verordening zijn succesvol (bij de interne werkgroep) aangemeld, in samenwerking met relevante beleidsadviseurs van team Volkshuisvesting.

  • Voorbereiding volkshuisvestingsprogramma: De verkenning van het verplichte provinciaal volkshuisvestingsprogramma is tijdig voorbereid en voorzien van de benodigde input en documenten.

  • Beleidsontwikkelingen vertalen: Relevante (maatschappelijke, wettelijke) ontwikkelingen voor het thema volkshuisvesting zijn effectief vertaald naar provinciaal beleid en instrumenten, wat bijdraagt aan de strategische doelen van de provincie.

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur RO en wonen/volkshuisvesting in de afgelopen 8 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur RO en wonen/volkshuisvesting binnen/in opdracht van een gemeente, provincie of de rijksoverheid in de afgelopen 4 jaar;
4. Kandidaat is beschikbaar per maandag 3 maart 2025.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur RO en Wonen (10 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met volkshuisvesting (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met strategische advisering met betrekking tot de Wet versterking regie Volkshuisvesting in relatie tot Ruimtelijke ordening in de afgelopen 2 jaar, benoem dit duidelijk in het CV middels een voorbeeld (35 punten);
8. Aantoonbaar actief netwerk op Rijks- en Provincie niveau op het gebied van RO/Wonen, benoem dit duidelijk in het CV (10 punten);
9. Een maximum uurtarief van €135,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (20 punten);
10. Kandidaat is beschikbaar per maandag 17 februari 2025 (10 punten).

Competenties

  • Communicatiekracht;

  • Verbindend;

  • Probleemoplossend vermogen;

  • Resultaatgericht;

  • Flexibel;

  • Strategisch;

  • Tactisch.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 31 januari 2025 van 11:00 uur tot 13:00 uur. De gesprekken zullen plaatvinden op het kantoor van de provincie Utrecht. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur