Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2025Uren per week:
24 tot 36Publicatiedatum:
10 feb 2024Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Voor het verder optimaliseren van de SAP-organisatie binnen de Provincie Utrecht zoeken wij een Tactisch SAP Manager met ruime (technische) kennis van SAP en de diensten die SAP aanbiedt. Je hebt een stevige persoonlijkheid die vanuit kennis over SAP en haar diensten intern adviseert en daarnaast ook externe partijen aanstuurt binnen de Provincie Utrecht. Doelstelling is hierin ten alle tijden om het belang van de Provincie Utrecht in acht te houden en het algemene kennisniveau van SAP binnen de organisatie te verhogen. Je krijgt de ruimte om de organisatie vorm te geven en te professionaliseren om het serviceniveau van de interne SAP dienstverlening en adoptie verder te verhogen.
Op dit moment wordt gewerkt aan:
Een algemeen adviesrapport om de inzet van met constateringen en verbeterpunten op het gebied van SAP management bij de Provincie Utrecht
Een advies met betrekking tot een gecentraliseerde change-management opzet om SAP effectiever te managen
Een advies over algemene en toekomstige ontwikkelingen van SAP en hoe de Provincie Utrecht hierop aan kan haken om processen effectief te automatiseren en uit te voeren
Hoewel dit onderzoek nog niet is afgerond, is al wel duidelijk dat er nu een persoon en ownership mist die ingevuld moeten worden in de functie van een Tactisch SAP Manager. Dit gaat onnodige kosten en risico’s voorkomen en zorgen voor meer grip en meerwaarde op het gebied van SAP binnen de organisatie.
Onderstaande functiebeschrijving en vereisten geven meer inzicht in de concrete verantwoordelijkheden van de rol van Tactisch SAP Manager.
Wat ga je doen:
Leveranciers management. Dit betekent concreet een gesprekspartner en sparringpartner voor de provincie richting externe leveranciers en toekomstige leveranciers vanuit jouw kennis en ervaring van SAP waarin het belang van de Provincie Utrecht voorop staat
Verbinding zoeken met relevante stakeholders (i.e. managers, business partners, process owners, AO/IC etc) binnen de provincie Utrecht om proactief verbeterpunten voor het gebruik van SAP aan te dragen en gezamenlijk te implementeren
Deelnemen aan de regiegroep vergaderingen als onafhankelijk SAP-adviseur waar vanuit een inhoudelijk SAP perspectief input en inspiratie wordt geleverd
Het verbeteren van de serviceorganisatie voor de gebruikers van SAP en SAP-gerelateerde platformen om zo het gebruik en de effectiviteit van de software te verhogen
Het opzetten en regisseren van een service organisatie binnen de organisatie voor het leveren, ondersteunen en verbeteren van SAP-software aan en met de gebruikers binnen de Provincie Utrecht. Hierbij hoort ook het implementeren van procesverbeteringen op basis van best practices (bijv. ITIL) om de service organisatie incrementeel te verbeteren
Bijdrage leveren in het toezien op de wet- en regelgeving (compliance) van de software binnen de Provincie Utrecht. Het inzetten van middelen om dit te meten en te monitoren en de samenwerking en het aanspreken van externe leveranciers op dit gebied.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 8 jaar relevante aantoonbare werkervaring als SAP teamlead en MT-lid voor SAP;
2. Minimaal 2 jaar relevante aantoonbare werkervaring als teamlead SAP/SAP Manager bij een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring in het opzetten en begeleiden van (IT) audit trajecten binnen een overheidsorganisatie.
4. Aantoonbare werkervaring bij het opzetten en navolgen van Compliance en Security beleidsregels (BIO wet- en regelgeving);
5. Kandidaat werkt onafhankelijk of voor een onafhankelijke consultancy organisatie (ivm eventuele tegenstrijdige belangen);
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Kennis van en ervaring met SAP en specifiek SAP S/4HANA systemen (20 punten);
7. Aantoonbare ervaring als manager van teams met de expertise op/binnen SAP (30 punten);
8. Aantoonbare ervaring in het opzetten van een IT-regie organisatie binnen de overheidssector (20 punten);
9. Kennis van en ervaring met bedrijfsvoerings- en (financieel) administratieve processen (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring als SAP/SAP Manager bij een provinciale overheid (10 punten).
Competenties
Persoonlijke eigenschappen
Klantgericht en legt verbinding met het primaire proces om te komen tot optimalisatie van SAP;
Besluitvaardig en inspirerend richting leveranciers en interne stakeholders;
Proactief in het identificeren en uitwerken van verbeterpunten voor SAP binnen de organisatie;
Wendbaar, ondernemend en oplossingsgericht.
Vaardigheden
Mondelingen en schriftelijke communicatie;
Prioriteiten kunnen stellen;
Snel kunnen schakelen;
Omgaan met hectische situaties;
Bestuurlijk sensitief.
Kennis
Kennis van SAP en specifiek SAP S/4HANA.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 23 februari 2024 tussen 09:00 en 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.