Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
1 feb 2025Einddatum:
1 aug 2025Uren per week:
16 tot 24Publicatiedatum:
10 jan 2025Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Voor het Omgevingsteam zijn we op zoek naar een planologische adviseur voor het begeleiden van een vijftal initiatieven in ons vooroverleg. Bij ons wordt deze functie Casemanager omgevingsinitiatieven genoemd, omdat de casemanager een initiatief planologisch begeleidt van vooroverleg tot afronding vergunningprocedure (bopa). In de markt is deze functie ook wel bekend onder de benaming planoloog, juridisch beleidsmedewerker ruimtelijke ordening of bijvoorbeeld planbegeleider.
De afwijking van het omgevingsplan onderbouwen is de hoofdtaak van de Casemanager omgevingsinitiatieven (dus het beoordelen van een evenwichtige toedeling van functies aan locaties). De functie Casemanager omgevingsinitiatieven dient niet verward te worden met een Casemanager omgevingsvergunningen, die vergunningaanvragen behandelt.
Het verzorgen van de begeleiding/advisering bij een vijftal ruimtelijke procedures van initiatiefnemers is dus jouw hoofdtaak. Je coördineert de onderbouwing (de Goflo) en het politieke proces van buitenplanse omgevingsplanactiviteiten. Daarnaast stel je de college- en raadsvoorstellen en -besluiten op. Je werkt in de dossiers nauw samen met de projectleider en het projectteam. Het project is afgerond op het moment dat de omgevingsvergunning is afgerond. Het gaat om projecten in het kader van woningbouw. Het unieke van deze plannen is dat ze niet alleen in de stad Purmerend kunnen plaatsvinden, maar ook in ons unieke Unesco Werelderfgoed Droogmakerij De Beemster.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van ruimtelijke ordening bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie;
3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van een eigen laptop en mobiel.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als planoloog / beleidsmedewerker ruimte / planbegeleider bij een gemeente met minimaal 80.000 inwoners (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het werken aan initiatieven in het kader van de Omgevingswet (benoem dit duidelijk in het cv) (70 punten).
Competenties
Klantgerichtheid.
Resultaat- en oplossingsgericht;
Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
Zelfstandigheid;
Proactief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 23 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.