Gebiedsregisseur Dorpen

Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen
102 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 jan 2025

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren!
Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
De gemeente Wijdemeren bestaat uit unieke dorpen met een eigen identiteit. Met jouw inzet begeleid je initiatieven en projecten die bijdragen aan de Maatschappelijke Agenda, versterk je de sociale samenhang en zorg je voor dorpen waar het prettig en betrokken leven is. Dankzij jouw verbindende en resultaatgerichte aanpak bouw je mee aan toekomstbestendige dorpen.

Als dorpencoördinator/gebiedsregisseur werk je samen met inwoners, verenigingen, stichtingen, ondernemers en collega’s om initiatieven te ondersteunen die bijdragen aan de leefbaarheid, veiligheid en samenhang in de dorpen. Je stimuleert ideeën vanuit de gemeenschap en helpt deze te realiseren. Je speelt een sturende rol in het ontwikkelen van beleid en dorpsstructuren. Je signaleert behoeften, vertaalt ontwikkelingen naar beleidsvoorstellen en zorgt voor implementatie, met focus op leefbaarheid en inwonersparticipatie. Daarbij beheer je het Dorpenbudget, werft subsidies en bent een schakel tussen dorpen en de gemeentelijke organisatie.

Jouw rol
Je bent de spil tussen inwoners, de gemeente en externe partners. Je hebt oog voor wat er speelt in de dorpen op zowel sociaal-maatschappelijk als fysiek gebied.
Jouw focus ligt op:

  • Verbinden: Je bent zichtbaar in de dorpen. Je brengt inwoners, organisaties en de gemeente samen en zorgt ervoor dat signalen, ideeën en vragen bij de juiste collega’s of partners terechtkomen. Je verbindt en zoekt naar maatwerk.

  • Signaleren en agenderen: Je signaleert proactief behoeften en kansen, die je vertaalt naar concrete oplossingen en acties. Je hebt een adviserende rol bij ontwikkelingen en geeft gevraagd en ongevraagd advies.

  • Coördineren en regisseren: Je werkt integraal en stimuleert samenwerking over domeinen heen. Tegelijkertijd bewaak je het overzicht en regisseer je integrale oplossingen voor complexe vraagstukken. Hierbij houd je oog voor de unieke behoeften en dynamiek van elk dorp.

  • Ondersteunen en adviseren: Je ondersteunt bewonersplatforms en lokale initiatieven en adviseert bestuurders, politiek en collega’s. Door je sterke communicatieve vaardigheden weet je tegengestelde belangen te overbruggen en draagvlak te creëren.

  • Teamspeler: Als teamspeler betrek je interne collega’s actief bij initiatieven en plannen in de verschillende kernen om samen resultaten te behalen. Je draagt daarnaast bij aan het versterken van het dorpenteam door samenwerking te stimuleren, kennis te delen en collega’s te ondersteunen bij het realiseren van gezamenlijke doelen.


Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €102,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als gebiedsregisseur voor een gemeente;
3. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria (weging)
4. Aantoonbare werkervaring met co-creatie tussen collega’s, inwoners, stichtingen, belangenverenigingen en ondernemers (25 punten);
5. Aantoonbare politieke en bestuurlijke sensitiviteit (werkervaring met advisering aan college van B&W) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met lokale democratie, participatie en de responsieve overheid (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar waarbij geschakeld werd tussen beleidsmatig denken en actiegericht werken (benoem minimaal 2 voorbeelden in het cv) (25 punten).

Competenties
- Initiatiefrijk;
- Overzicht kunnen houden;
- Analytisch sterk
- Goed gevoel voor verhoudingen en humor;
- Kernachtig schriftelijk en mondeling kunnen formuleren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 23 januari 2025 tussen 13.30 en 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur