Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Coordinator Informatiebeheer

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 mrt 2025

Organisatie
De gemeente Purmerend is volop in ontwikkeling. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk. Team Informatievoorziening is volop in ontwikkeling en zet actief in op het borgen van een toekomstbestendige informatiehuishouding

Opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste en ervaren Coördinator Informatiebeheer om ons team te versterken. Je brengt de wensen en prioriteiten voor verbeteringen op het gebied van informatiebeheer in kaart en vertaalt dit naar een plan van aanpak, rekening houdend met de inrichtingsprincipes en keuzes vanuit onze IV-strategie. Daarnaast kom je met aanbevelingen over de aansturing, inrichting en professionalisering van het team en de daarbij behorende ontwikkeling van onze medewerkers.

Je doet dit samen met de collega’s van team IV en toetst met de collega’s van informatiebeheer en de teammanager de gekozen richting om samen de ontwikkeling van onze informatiebeheer naar een hoger niveau te tillen. Je zorgt ervoor dat het team op orde is en werkt toe naar een optimale taakverdeling. Je ondersteunt de teammanager door een aantal P-taken over te nemen. Zo ben je eerste aanspreekpunt voor de collega’s van Informatiebeheer als het gaat om personele vragen en adviseer je de teamleider in te nemen besluiten.

Jij
- Treedt op als aanspreekpunt voor de teammanager en de collega’s van cluster informatiebeheer bij vragen, incidenten en problemen.
- Coördineert en prioriteert de werkzaamheden waar nodig en stemt de verdere invulling af binnen het cluster.
- Biedt ondersteuning en geeft advies over het oplossen van knelpunten binnen het team.
- Zorgt samen met de teammanager dat de samenwerking en verbinding tussen de verschillende aandachtsgebieden in het team worden verbeterd.
- Coacht en geeft ondersteuning aan de collega’s binnen Informatiebeheer bij het uitvoeren van de taken en werkzaamheden en rapporteert aan de teammanager.
- Stemt wijzigingen af met in- en externe stakeholders.
- Maakt en beheert documentatie passende bij de veranderende werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van (digitaal) informatiebeheer/DIV en informatiemanagement binnen een overheidsinstelling;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het vertalen van procedures naar toegankelijke werkvormen en het borgen hiervan. Benoem dit duidelijk in het cv.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van (digitaal) informatiebeheer/DIV en informatiemanagement binnen een overheidsinstelling. (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Informatiemanagement, informatiebeheer (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken. Benoem dit duidelijk in het cv door twee concrete voorbeelden te geven (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring van archiefsystemen, DMS systemen en zaakgericht werken (25 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als informatiemanager, informatiebeheerder binnen een overheids- of gemeentelijke instelling; (10 punten).

Competenties
- Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in kansen en oplossingen.
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie.
- Je hebt een visie en bent in staat om collega’s positief te coachen, te ondersteunen en te overtuigen bij veranderingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 27 maart 2025, tussen 14:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voorgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur