Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functionaris Gegevensbescherming

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 9 dagen
115 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

26 apr 2025

Organisatie
Bij Gemeente Purmerend werken wij op een manier die aansluit bij wat onze inwoners nodig hebben, zowel individueel als collectief. Met de groei van de gemeente is ook onze organisatie gegroeid. Onze werkwijze vraagt om een nieuwe balans tussen onze focus op de lokale samenleving en de manier waarop we ons werk organiseren.

De gemeenten Purmerend en Gemeente Hoorn hebben een tijdelijke samenwerking op het gebied van de FG-werkzaamheden. Dit houdt in dat de opdrachtnemer werkzaamheden voor beide gemeenten uitvoert. Van de opdrachtnemer wordt verwacht de werkzaamheden naar eigen inzicht in te delen, waarbij de huidige verdeling inhoudt dat 20% van de werkzaamheden voor de gemeente Hoorn wordt uitgevoerd. De ambtelijke opdrachtgever is de gemeente Purmerend.

Resultaatopdracht
Om de continuïteit van een aantal belangrijke taken van de FG te waarborgen gedurende deze periode, is deze opdracht toegespitst op onderstaande resultaatdoelen. De opdrachtnemer wordt ingezet om hieraan invulling te geven, met behoud van de onafhankelijke positie die bij de rol van FG hoort.

  • De AVG vragen en klachten die gedurende deze periode binnenkomen, brengt de opdrachtnemer tot een goed einde. De opdrachtnemer signaleert ontwikkelingen en adviseert de gemeentesecretaris hierover.

  • Je inventariseert en behandelt 20 privacyvraagstukken, waarbij een zwaarwegend advies geacht wordt.

  • De opdrachtnemer toetst de kwaliteit van 5 DPIA’s.

Om bovengenoemde resultaten te behalen, is het nodig dat de opdrachtnemer zelfstandig kan werken, een nieuwe organisatie gemakkelijk eigen maakt en ervaring heeft met een dynamische rol als deze.

Hiernaast treedt de opdrachtnemer gedurende de opdrachtduur (afhankelijk van het behalen van bovengenoemde resultaten) op als contactpunt voor de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 7 jaar als privacy adviseur (FG/Privacy Officer/CPO) bij de overheid;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Een maximum uurtarief van €115 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als privacy adviseur (FG/Privacy Officer/CPO) bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);  

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 7 jaar als Functionaris Gegevensbescherming bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);  

  3. Een door de kandidaat zelf geschreven korte motivatie waarom deze opdracht hem/haar aanspreekt en hij/zij de geschikte kandidaat is (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten); 

  4. Een aantoonbare afgeronde hbo opleiding, rechten of direct vergelijkbaar (10).

Competenties

  • Zelfstandig;

  • Rolbewust;

  • Proactief;

  • Besluitvaardig.

Naast deze competenties is binding met de regio een pré.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Opdrachtnemer werkt plaats- en tijdsonafhankelijk en is zelf verantwoordelijk voor een kwalitatieve en correcte uitvoering van deze opdracht.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 8 mei tussen 15:30 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 mei bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur