Manager Projectbeheersing (IPM)

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 24 tot 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

24 tot 32

Publicatiedatum:

18 okt 2024

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Purmerend zit midden in een schaalvergroting van de woningbouw én gaat op grote schaal riolering vervangen en openbare ruimte opnieuw inrichten. Daarnaast wordt er op sommige locaties ingezet op het aardgasvrij maken van de bestaande panden. Een van de projecten die wij integraal gaan uitvoeren is het project Overwhere-Noord. We gaan hier in de gehele woonwijk het riool, de openbare verlichting vervangen en het maaiveld opnieuw inrichten. Mogelijk gaat Stadsverwarming Purmerend (SVP) ook nog inzetten op het aardgasvrij maken van de woonwijk (hier is nog geen besluit over genomen, eerste gesprekken lopen nog). Verder zijn we in de voorbereidingsfase van het vervangen van de bestaande milieustraat en gemeentewerf in de Koog, voor een nieuw complex in de Baanstee-Noord. Op deze locatie wordt de nieuwe milieustraat en gemeentewerf gerealiseerd. De gemeentewerf is tevens de uitval locatie voor de buitendiensten van onze gemeente.

Voor deze twee projecten (en mogelijk nog meer projecten) zoeken wij een manager projectbeheersing. Het project Overwhere-Noord is opgezet volgens het IPM-model, waarin jij onderdeel van zult worden. Het projectteam van de milieustraat heeft een overall projectmanager waar je mee gaat samenwerken. Daarnaast zit er een technisch team op voor de buitenruimte en een projectleider die vanuit Vastgoed, ICT en facilitair de verbindingen legt.  

Wij zoeken een enthousiaste inspirerende manager projectbeheerser (IPM) die de projectmanagers en de teams ondersteund en die meedenkt in de verdere ontwikkeling van de rol binnen de afdeling.

Werkzaamheden en taken:
- Is de spin in het web en verbindende factor tussen de verschillende IPM-rollen;
- Adviseert en signaleert richting de projectmanager;
- Is verantwoordelijk voor de voor de planning, de financiën, de kwaliteit en het documentenbeheer;
- Communiceert naar en informeert Control (financiën over de inhoud van het project);
- Is verantwoordelijk voor de volgende werkprocessen;
- Bewaken baseline en scopemanagement: o.a. registreren, beoordelen en toetsen van verzoeken tot wijzigingen en brengt de gevolgen daarvan in beeld op het gebied van tijd, geld, risico’s, communicatie, informatie, kwaliteit en gemeentebeleid van het project;
- Financieel beheer: o.a. het beoordelen van de prognose van de raming/eindstand van het project (verplichtingen, bouwkosten, declaraties);
- Planning beheer;
- Documentbeheer;
- Risicobeheer;
- Kan bij afwezigheid optreden als vervanger van de projectmanager.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als manager Projectbeheersing binnen minimaal twee overheidsinstellingen;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de rol van manager projectbeheersing binnen een overheidsinstelling (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaringen in de afgelopen 4 jaar met integrale technische projecten, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in een IPM team, benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een +80.000 inwoners gemeente, benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
7. Een maximum uurtarief van €120 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en werk-werkverkeer en parkeerkosten (10 punten).

Competenties
- Omgevingsbewust en organisatie sensitief;
- Integer;
- Sterk in communicatie;
- Resultaatgericht;
- Adviesvaardigheid en overtuigingskracht;
- Netwerkvaardigheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 4 november van 13.00 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.