Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zo’n 32 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financiën van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Als beleidsadviseur afval ben je onderdeel van het beleidsteam
Opdracht
Gemeente Rijswijk zoekt een enthousiaste projectleider/adviseur die zich thuis voelt in een meer duurzame wereld. Als projectleider/adviseur ben je verantwoordelijk om in 2020 75% van het huishoudelijk afval te scheiden. De rol die je hierbij speelt kan variëren van een klankbordfunctie en adviseur, regisseur en projectleider. Je werkt nauw samen met onze interne collega’s en externe. Je bent mede verantwoordelijk voor vaak politiek gevoelige projecten. Hierbij zijn communicatieve en coördinerende kwaliteiten van belang. Als adviseur voer je overleg met vertegenwoordigers van Avalex en andere gemeentes over de beleids- en projectplannen en ben je vanzelfsprekend (mede)verantwoordelijk voor de begroting.
Tot jouw takenpakket behoort het volgende:
- Je bent aanspreekpunt en adviseur voor management en bestuur op alle relevante zaken op het gebied van afvalinzameling en verwerking. Ook zwerfafval valt onder jouw domein;
- Je bent opdrachtgever richting Avalex, stelt jaarlijkse contracten op, en bewaakt de uitvoering daarvan. Daarnaast participeer je in diverse regionale werkgroepen;
- Je geeft adviseren en initieert (innovatieve) projecten om de afvalscheiding binnen onze gemeente te verbeteren;
- Je bent opdrachtgever van de uitrol van omgekeerd inzamelen, bepaalt het tempo en de scope en bent eerste aanspreekpunt voor de technische projectleider die inzamellocaties bepaalt;
- Je coördineert het programmazwerfafval en doet waar nodig voorstellen ter verbetering van de impact;
- Je monitort de effecten van het beleid, de projecten en de ingezette maatregelen en stuur waar nodig bij;
- Je beheert de budgetten, signaleert tijdig knelpunten en risico’s en levert een bijdrage aan de P&C cyclus;
- Je geeft presentaties voor bestuurders, raadsleden, ambtenaren en uitvoerders.
Vereisten/knock-out criteria
1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van afval bij een gemeente of een publiek/publiek-privaat afvalbedrijf;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het geven van beleidsadvies op het gebied van afval;
4. Uiterlijk beschikbaar per 24 februari 2025, voor gemiddeld 20 uur per week;
5. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvies gericht op het verbeteren van afvalscheiding, blijkend uit het cv (30 punten):
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van projectleider van afvalprojecten, blijkend uit het cv (45 punten):
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen gemeenschappelijke regelingen op het gebied van afval, blijkend uit het cv (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:
Profiel
- Een enthousiaste, flexibele, creatieve, communicatief vaardige en leergierig ingestelde persoonlijkheid;
- Met affiniteit voor duurzaamheid;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Stressbestendig;
- Conflicthantering;
- Besluitvaardig;
- Flexibel;
- Teamspeler en klantgericht;
- Planmatig en resultaatgericht kunnen werken
Vaardigheden
- Je bent resultaat- en oplossingsgericht;
- Je bent goed in plannen en organiseren;
- Je bent een verbinder en motivator;
- Je bent organisatiesensitief en omgevingsbewust;
- Je kan je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
Fee externe partij
De externe brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag en bij uitzondering in het weekend.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.