Teamleider Beheer en Projecten openbare ruimte

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 32 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Omschrijving van de opdracht
De interne benaming voor deze functie betreft Teamleider Cyclisch Beheer.
Voor deze tijdelijke opdracht zoeken we een teamleider die de verantwoordelijkheid op zich neemt voor de aansturing van het team cyclisch beheer, totdat een vaste medewerker is geworven.

Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden en beschrijven van de processen binnen de openbare ruimte in samenspraak met de medewerkers. Tevens ben je verantwoordelijk voor het dagelijks functioneren van het team en zorgt ervoor dat gestelde doelen en bedrijfsmatige taken worden behaald. Je staat hierbij in verbinding met je team, bent benaderbaar en stimuleert persoonlijke- en teamontwikkeling, zodat medewerkers hun werk optimaal kunnen uitvoeren. Je hebt aandacht voor je medewerkers, gaat regelmatig met hen in gesprek en spreekt aan indien nodig. Daarnaast stimuleer je medewerkers te werken vanuit de drie kernwaarden.

In deze rol geef je coachend leiding aan een team dat werkt binnen een beheersmatige en kortcyclische omgeving, waarbij je verantwoordelijk bent voor de vertaalslag van de strategische plannen van de SWO naar tactische en operationele doelen voor de korte en lange termijn. Samen met je team stel je een teamplan op. Daarbij zorg je voor een planmatige aanpak van het beheer, de standaardisatie, verdere professionalisering van werkprocessen en draag je zorg voor de kwaliteit van informatie. Je vormt de schakel tussen jouw medewerkers, de netwerkmanagers en directie. Daarnaast participeer je in netwerkoverleggen en draagt vanuit daarbij aan gezamenlijke of teamoverstijgende opgaves. Het verder brengen van de verbeterpunten uit het interne verbeterplan met betrekking tot de inkoopfunctie, implementatie van de budgethoudersregeling en het opleiden van de professionals.

Ook treed je op als ambtelijk opdrachtnemer voor bestuurlijke programma’s en fungeer je als het aanspreekpunt voor de portefeuillehouder over onderwerpen die specifiek jouw team aangaan. Hierdoor speel je een belangrijke rol in de uitvoering van het beleid binnen de organisatie.

Let op het enige gespreksvormen is gepland een gesprek op 27 maart. Hier graag rekening mee houden.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.

  2. Aantoonbare werkervaring en/of een afgeronde opleiding in de richting van civiele techniek, infrastructuur of openbare ruimte;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als teamleider binnen een overheid/semi overheid;                        

  4. Aantoonbare werkervaring met coachend leiderschap, beschrijf dit in het profiel;

  5. Minimaal beschikbaar voor 32 uur per week.

Gunningscriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare ervaring met organisatieveranderingen (25 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie (40 punten);

  3. Eigenhandig geschreven motivatie waarin wordt beschreven welke sterke affiniteit of ervaring men heeft met het vakgebied cyclisch beheer (15 punten);

  4. Uiterlijk per 15 april beschikbaar voor 32 uur per week (20 punten).

Competenties

  • Leidinggeven;

  • Inlevingsvermogen;

  • Overtuigingskracht;

  • Coachen;

  • Analytisch vermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar wel beperkt.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op locatie op donderdag 27 maart. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 maart 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur