Teamleider HRM en SA

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 18-24 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

18-24

Publicatiedatum:

13 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Onze organisatie is volop in ontwikkeling en HRM speelt een cruciale rol in het realiseren van onze strategische koers. Ter vervanging van een zieke medewerker zoeken wij een interim Teamleider HRM, die tijdelijk de leiding neemt over het HRM-team en de samenwerking met de Salarisadministratie versterkt. De opdracht eindigt zodra een structurele oplossing is gevonden of wanneer de medewerker terugkeert in de functie.

De interim Teamleider HRM draagt verantwoordelijkheid voor de aansturing van het team en zorgt ervoor dat HRM-processen soepel en effectief blijven verlopen. De focus ligt op het bieden van operationele en tactische leiding, het stimuleren van de teamontwikkeling en het borgen van de continuïteit van HRM-dienstverlening binnen de organisatie.

Daarnaast wordt nauw samengewerkt met de Projectleider HRM, die verantwoordelijk is voor de veranderopgave en de verdere professionalisering van HRM binnen de organisatie. De Teamleider HRM zorgt ervoor dat het team goed functioneert binnen deze veranderende omgeving en ondersteunt de implementatie van strategische ontwikkelingen binnen de dagelijkse praktijk.

Kernopdracht:

  • Leidinggeven aan het HRM-team en Salarisadministratie, met directe verantwoordelijkheid voor de dagelijkse aansturing, taakverdeling en teamcoördinatie.

  • Waarborgen van de continuïteit van HRM-processen, zodat de dienstverlening aan de organisatie gewaarborgd blijft.

  • Versterken van samenwerking en verbinding binnen het HRM-team, de Salarisadministratie en met andere afdelingen binnen de organisatie.

  • Zorgen voor structuur en efficiënte werkprocessen, met aandacht voor professionalisering en standaardisatie binnen het team.

  • Ondersteunen en begeleiden van medewerkers in hun ontwikkeling en het bevorderen van een open, lerende werkomgeving.

  • Samenwerken met de Projectleider HRM, die verantwoordelijk is voor de strategische HR-veranderopgave en beleidsontwikkeling. De Teamleider HRM zorgt voor een soepele vertaling naar de uitvoering binnen het team.

  • Sparringpartner voor het management en directie, waarbij tactische en operationele HR-uitdagingen worden besproken en opgepakt.

De rol van interim Teamleider HRM heeft een focus op de operationele aansturing en teamontwikkeling. De strategische en veranderkundige vraagstukken liggen bij de Projectleider HRM, waarmee intensief wordt samengewerkt om een samenhangende en effectieve HR-aanpak binnen de organisatie te waarborgen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM. Bedrijfskunde, Organisatiekunde of vergelijkbaar;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van een HRM-afdeling;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving zoals een gemeente waterschap of provincie;
4. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5.Een afgeronde opleiding op HRM minimaal hbo bachelor niveau; (20 punten)
6. Afgeronde opleidingen/cursussen binnen het HRM vakgebied in de afgelopen 5 jaar; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het geven van strategisch HR-advies; (10 punten)
8. Kandidaat is bereid de uren te spreiden over 4 dagen in de week; (20 punten)
9. Kandidaat is beschikbaar binnen een maand vanaf aanbieden; (10 punten)
10. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van een HRM-afdeling binnen een complexe of veranderende organisatie. (10 punten)

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit

  • Communicatief vaardig

  • Besluitvaardig

  • Daadkrachtig

  • Rolbewust

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur