Energie Adviseur Inwoners Projecten SAAK en Ooi

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 20 Gelderland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

13 mrt 2025

Organisatie       
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad.

Wat maakt werken voor Doesburg fijn? We zijn een compacte en dynamische organisatie, volop in ontwikkeling. De organisatie is verdeeld in vier afdelingen, met daarin samenwerkende teams die staan voor goede dienstverlening aan de inwoners. De verantwoordelijkheid ligt laag binnen de organisatie en de lijnen met het bestuur zijn kort.  De medewerkers zijn generalisten met een breed takenpakket. Omdat we zo klein en generalistisch zijn, kunnen we ook niet alles zelf. Dat geldt zeker voor de meer specialistische rol van energieadviseur Inwoners die we nu vragen.

Opdracht
De uitvoering van deze functie is mogelijk omdat er voor meerdere jaren twee subsidieregelingen voor het aardgasvrij ready maken van particuliere woningen in Doesburg in het leven zijn geroepen. Eén voor de wijk de Ooi (vanuit het Programma Aardgasvrije Wijk) en één voor de overige wijken van Doesburg (SAAK).

Je begeleidt en adviseert particuliere woningeigenaren over de verduurzaming van hun woning. Het initiatief gaat uit van de bewoners zelf en je benadert zelf actief de bewoners. Je geeft bewoners advies over concrete maatregelen, de twee subsidiemogelijkheden en andere relevante regelingen die de bewoner (financiële) mogelijkheden geven hun woning aardgasvrij dan wel aardgasvrij-ready te maken. Je houdt bij de advisering en begeleiding goed rekening met de sociale situatie van bewoners. Verder zorg je voor goede bekendheid van de mogelijkheden van de twee gemeentelijke regelingen onder de Doesburgse particuliere woningeigenaren.

Je werkt samen en in overeenstemming met Energieloket Achterhoek die aan de lat staan voor de uitvoering van de subsidieregelingen.
Ook onderhoud je contacten met en adviseer je de gemeente over voortgang, kansen en dilemma’s die je tegenkomt. Je verwerkt administratieve gegevens en rapporteert hierover aan het energieloket en gemeente.

Adviesgesprekken vinden plaats aan huis en worden ook in de avonden en in weekenden gevoerd.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar per 1 mei 2025 beschikbaar op flexibele basis qua uren en tijdstippen. Werken in weekenden en op avonden zal ook voorkomen;
2. Aantoonbare kennis van en werkervaring met lokale en landelijke regelingen voor verduurzaming woningen voor inwoners;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van advisering energie verduurzaming (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het advisering van bewoners voor wie het verduurzamen van hun woning niet een eerste prioriteit is en voor wie de financiering en echte uitdaging is (35 punten);
6. Aantoonbare kennis van de sociale kaart en lokale omstandigheden van de Doesburgse buurten (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten).

Competenties
- Luisteren, doorvragen en adviseren;
- In staat om snel contacten te leggen en goed te onderhouden intern en extern, netwerker;
- Oplossingsgericht;
- Financieel inzicht;
- In staat zijn om ingewikkelde zaken helder voor het voetlicht te brengen in begrijpelijke taal (B1);
- Overtuigingskracht;
- Integer, betrouwbaar.

Functieschaal/uurloon
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90,- in rekening bij de winnende leverancier per gewerkt uur.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: te bepalen in overleg, graag vanuit gemiddeld aantal uren werken
Is hybride werken mogelijk:  Werken is op locatie bij de inwoners thuis en administratieve verwerking hybride.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn digitaal gepland op maandag 7 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht op donderdag 3 april 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. JA

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur