Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
12 mrt 2025Organisatie
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie. De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
Je hebt meerdere jaren ervaring op ruimtelijk juridisch gebied, waardoor je complexe ruimtelijke initiatieven juridisch kan beoordelen. Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van het ruimtelijke juridische proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. Je werkt nauw samen met de projectleider van het projectbureau en initiatiefnemers van plannen die bij het projectbureau zijn ondergebracht. Het gaat hierbij meestal om grotere en complexe woningbouwprojecten die vaak ook bestuurlijk en politiek gevoelig kunnen liggen. Actuele projecten zijn bijvoorbeeld het omvormen van een bestaand bedrijventerrein naar een nieuwe woonwijk of het inpassen van een nieuwe woonwijk aan de rand van Soest, maar ook de inpassing van bijvoorbeeld twee nieuwe fietspaden. Je adviseert daarbij de projectleider, het college en de raad hoe deze ontwikkelen passen of passend gemaakt kunnen worden in het gemeentelijk, provinciaal en rijksbeleid én binnen de wet- en regelgeving. De gemeente Soest werkt met een omgevingstafel.
Vereisten/ knock-outcriteria
Maximum uurtarief van €115,00 exclusief BTW/ inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk;
Aantoonbare werkervaring als Planjurist Ruimtelijke Ontwikkeling bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 10 jaar;
Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 april 2025 voor minimaal 32 uur per week;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Planologie;
Gunningscriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)
Een afgeronde opleiding op wo-bachelor niveau; (25 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het werkgebied Ruimtelijke Ordening; (30 punten)
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van bestemmingsplannen en ruimtelijke onderbouwingen; (25 punten)
Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening bij een gemeente. (20 punten)
Competenties
Strategisch vermogen;
Besluitvaardig en daadkrachtig;
Samenwerken;
Overtuigingskracht;
Omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdagmiddag 25 maart en donderdagmiddag 27 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.