Manager Energie & Duurzaamheid HvA/UvA

1012 WP Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 32-40 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

6 mei 2025

Uren per week:

32-40

Publicatiedatum:

22 mrt 2025

Organisatie
Bij Facility Services beweeg je je in verschillende organisatieculturen van twee toonaangevende Amsterdamse onderwijsinstellingen die professionals en wetenschappers van de toekomst opleiden. Geen dag is hetzelfde. De vraag van onze klanten verandert voortdurend, en samen met jou verrassen we hen graag met onze oplossingen. Ons werk is daardoor afwisselend, mooi en complex. En dat in een lerende omgeving – dat laatste zit in ons DNA. Hierdoor kun je je bij ons ontwikkelen tot een brede professional en krijg je volop kansen om door te groeien.

De werksfeer is informeel en collegiaal. In overleg, en afhankelijk van je werkzaamheden, werk je wisselend op de campus, Hogehilweg (standplaats van Facility Services) of thuis. 

De HvA en de UvA willen een organisatie zijn waarin iedereen zich welkom, gewaardeerd en thuis voelt. Amsterdam is rijk aan een verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven. Die diversiteit zien we graag terug in ons personeel want dat maakt ons nog beter.

De HvA en de UvA staan hoog in de (internationale) rankings, met vernieuwend en maatschappelijk relevant onderzoek. Daarvoor zetten wij ons ook bij Facility Services in. Indirect – door te zorgen dat de randvoorwaarden meer dan op orde zijn – en ook direct. Wij leveren namelijk als dienst zelf óók een belangrijke innovatieve en maatschappelijke bijdrage. Onze speerpunten zijn digitalisering, duurzaamheid, divers talent & inclusie en samenwerken. Regelmatig betrekken we daar de opleidingen van de HvA en de UvA bij. Werk je vanuit FS aan een project of onderzoek? We vinden het geweldig als je daarbij samenwerkt met een onderzoeker, student of stagiair.

Opdrachtomschrijving
De afdeling Huisvesting beheert de vastgoed portefeuille voor de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam. De afdeling bestaat uit de teams Projectmanagement, Onderhoudsmanagement, Technisch management en Vastgoedmanagementinformatie.

Het (matrix-)team Energie & Duurzaamheid is van organisatiewege ondergebracht onder Vastgoedmanagementinformatie; invulling van het team vindt derhalve organisatorisch gezien plaats vanuit diverse expertise team Onderhoudsmanagement, Technisch Management en Programme & Processmanagement.

Het team Energie en Duurzaamheid is verantwoordelijk voor de NUTS voorzieningen van de UvA en HvA. Het team is volop in ontwikkeling: van een administratieve organisatie, naar een volwaardig Energie & Duurzaamheid team met beleid op tactisch en strategisch niveau. De operationele kracht is verdeeld over de teams van huisvesting. Binnen het energiebedrijf werken nu vier medewerkers; dit wordt op (korte) termijn uitgebreid naar 7 medewerkers.

Wij zijn op zoek naar een interim manager die - samen met deze medewerkers en onder aansturing van een interim teamleider - zorgdraagt dat het team de volgende taken goed uitvoert:

  • Het inkopen en administreren van energie voor UvA & HvA,

  • Het meten, regelen en optimaliseren van het energieverbruik,

  • Het verduurzamen van het vastgoed en energie intensieve installaties

  • Beleid, beheer en onderhoud energie bodem bronnen

  • Onderdeel van de programma aanpak netcongestie (toetsend en sturend)

  • Expertiseontwikkeling en beleid voor energie management

Dit ga je doen:
In verband met de behoefte aan aandacht voor de opbouw en ontwikkeling van het Energie & Duurzaamheid team zoeken wij voor een periode van, naar schatting, maximaal 12 maanden een ervaren manager die de vastgestelde jaardoelen gaat realiseren.

Jouw hoofdtaken en verantwoordelijkheden bestaan uit:

  • Nader in kaart brengen van de projecteisen;

  • Verzorgen en toetsen van kostenraming en projectplanning;

  • Indien nodig, het begeleiden van diverse processen waaronder het ontwerp- en aanbestedingsproces;

  • Eindverantwoordelijk voor het project vanuit de projectmanagement rol, betreffende behoud van scope, budgettering en planning.

Eisen

  1. Aantoonbaar WO werk- en denkniveau, bij voorkeur verkregen door een relevante afgeronde master opleiding.

  2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de energiesector of met de energievoorziening binnen grote instellingen.

  3. Ruime kennis van de (Nederlandse en Europese) energiemarkt, ontwikkelingen en trends, inclusief financiering, tarifering en wet- en regelgeving.

  4. Ruime kennis van de verduurzamingsmogelijkheden binnen de energievoorziening van een organisatie.

  5. Werkervaring met vastgoedinstallaties is een pre.

  6. Minimaal 5 jaar werkervaring met structureren en optimaliseren van werkpakketten en processen.

  7. Ervaring met inkoop van energie, bij voorkeur via Europese aanbestedingstrajecten.

  8. Ervaring met het opstellen van managementrapportages.

  9. Het maximale uurtarief is €130,-

Kerncompetenties

  • Daadkrachtig, je toont initiatief en komt in actie. Maakt weloverwogen keuzes, prioriteert en stelt grenzen. Je staat stevig in je schoenen en bewaart rust en overzicht waar nodig.

  • Analytische vaardigheden, je overziet grote hoeveelheden informatie eenvoudig, ziet verbanden, oorzaken en gevolg en kan hier conclusies en acties aan verbinden.

  • Wendbaar, je volgt interne en externe ontwikkelingen en verwerkt deze in concrete adviezen en voorstellen

  • Strategisch opereren, je geeft richting door te sturen op inhoud, bedrijfsvoering en personeel. Je blijft uit de waan van de dag door toekomstgericht te denken en lange termijn plannen te maken

  • Co-creatie, je achterhaalt de behoeftes van je opdrachtgevers en medewerkers en toont initiatief door op het juiste moment aan tafel te zitten.

Aanvullende informatie

  • De einddatum van de initiele periode is drie maanden gerekend vanaf startdatum.

  • Voor deze functie werk je 3 dagen per week on-site, 2 dagen optioneel remote.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.