Beleidsadviseur Groen

Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 20-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

20-24

Publicatiedatum:

22 jan 2025

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.

Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Opdracht
In Veenendaal zijn we op zoek naar een senior beleidsmedewerker groen voor 20-24 uur per week Gemeente Veenendaal streeft naar een gezonde leefomgeving met zo min mogelijk hittestress en zoveel mogelijk groen om in te verblijven. Om dat voor elkaar te krijgen ga je aan de slag met het actualiseren en verbeteren van strategisch beleid op het gebied van groen, bomen en natuur. Je zorgt ervoor dat de inhoud van de omgevingsvisie en het groenbeleid goed op elkaar aansluiten. Het opstellen van groene kaarten waarop de huidige groenstructuren én de gewenste groenstructuren worden getoond is een belangrijk onderdeel van de opdracht. Het creëren van draagvlak bij college en de raad voor deze plannen is essentieel. In het eerste kwartaal van 2025 organiseer je samen met de griffie en enkele raadsleden een beeldvormingsavond voor de raad. Verder zorg je voor verankering van ambities in de overige instrumenten die de Omgevingswet biedt: het omgevingsprogramma en het omgevingsplan. Hiervoor participeer je in werkgroepen. Je komt te werken binnen het team Ruimtelijke Ordening en Bouwen, maar zal ook zeer regelmatig samenwerken met andere teams zoals team Adviseurs Openbare ruimte en Vastgoed. Het betreft een tijdelijke invulling tot en met 1 juli 2025.

Taken en verantwoordelijkheden
Beleid op het vlak van groen, bomen en natuur actualiseren en goed verankeren in de update van de omgevingsvisie en andere programma’s en plannen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van natuur en/of landschap;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van groen/natuur en of landschap;
3. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebeid van natuur/groen en of landschap binnen de overheid (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van natuur/groen en of landschap binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Je hebt ervaring met het organiseren van een beeldvormingsavond en/of presentatie voor de raad, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau binnen natuur en/of landschap (15 punten);
8. Maximaal uurtarief van € 110,- inclusief reiskosten woon- werkverkeer, excl. BTW (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig,

  • Planmatig en resultaatgericht kunnen werken,

  • Teamspeler,

  • Goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 3 februari 2025, van 15.00 – 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.