Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Informatiemanager (interim)

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 22 dagen
110 24 tot 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

VGGM zoekt een interim informatiemanager voor het team IV van de afdeling Crisisbeheersing. In eerste instantie voor een half jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

Wat ga je voor ons doen?

Binnen Veiligheidsregio Gelderland-Midden werken we continu aan het versterken van onze organisatie. Vanuit de ambitie om slagvaardig en toekomstgericht te blijven, heeft vorig jaar een reorganisatie plaatsgevonden binnen de onderdelen Brandweer en Crisisbeheersing. Op dit moment zijn beide afdelingen volop in ontwikkeling. Tijdens de reorganisatie zijn de informatievoorzieningsfuncties gedecentraliseerd, waardoor de medewerkers directer opereren binnen de inhoudelijke werkzaamheden. Binnen het taakveld Informatievoorziening van de afdeling Crisisbeheersing is een heldere, duurzame structuur en taakverdeling van groot belang. Daarbinnen zetten we stappen in de doorontwikkeling van een servicedeskgerichte werkwijze naar een volwaardige en professioneel gepositioneerd functioneel beheer. Met jouw kennis van het werkveld draag jij bij aan het vormgeven en verankeren van deze structuur. Daarnaast draag je als informatiemanager bij aan de kern van onze prestatie en operatie. Jouw rol is belangrijk in het vormgeven van ons informatiebeleid en strategie op tactisch/strategisch niveau, in nauwe samenwerking met de informatiemanager van de brandweer en andere organisatieonderdelen. Samen met collega informatiemanagers, vertaal je dit beleid naar concrete operationele acties en coordineer je de implementatie ervan.
Je analyseert voortdurend omgevingsfactoren zoals wetgeving en technologische ontwikkelingen om kansen voor onze informatievoorziening te identificeren. Je schakelt daarin soepel tussen jouw rol als strateeg en de operationele omgeving. Door een solide inrichting van informatiemanagement en beheerorganisatie te waarborgen, zorg je voor een efficiente werking van onze systemen. Als vertegenwoordiger van onze afdeling Crisisbeheersing in regionale en landelijke netwerken, draag je bij aan samenwerking en kennisuitwisseling op het gebied van informatiemanagement. Je zorgt ervoor dat onze bedrijfsprocessen naadloos aansluiten op de ondersteunende informatievoorziening en coordineert projecten op basis van de vastgestelde behoeften. Je bent een bruggenbouwer tussen verschillende afdelingen en externe partijen. Het opstellen en bewaken van contracten en SLA's, zowel intern als extern, behoort tot jouw verantwoordelijkheid.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel.
  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 tot 36 uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling ;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van informatievoorziening (Licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ontwikkelen van informatievoorziening binnen een complexe organisatie (Licht dit duidelijk toe in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de aansturing, inrichting of professionlisering van functioneel beheer..(20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met .samenwerkingsrelaties met samenwerkingspartners, zoals de brandweer, bedrijfsvoering en ICT-afdelingen.(15 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten).

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Opdrachtgever

VGGMVeiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht

VGGM zoekt een interim informatiemanager voor het team IV van de afdeling Crisisbeheersing.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op nader te bepalen datum (verwachting is 21 augustus). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

VGGM zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing. Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient de kandidaat, indien VGGM hierom vraagt, een kopie diploma en/of certificaat aan te leveren. Kan Inschrijver dit niet aanleveren, dan is definitieve afwijzing het gevolg. VGGM behoudt zich het recht voor om tot het moment van definitieve gunning de offerteprocedure tijdelijk op te schorten en geheel of gedeeltelijk in te trekken. Het geheel of gedeeltelijk intrekken van de offerteprocedure leidt niet tot enige aansprakelijkheid van VGGM jegens deelnemers. VGGM zal de door kandidaten (reeds) gemaakte kosten c.q. geleden schade dan ook niet vergoeden. VGGM heeft de mogelijkheid om met kandidaten een dienstverband aan te gaan na afronding van de eerste termijn van de opdracht, zonder dat VGGM daarbij verplichtingen heeft naar de externe leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur