Projectleider Ontwikkeling Maatschappelijk Vastgoed

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
125 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 jan 2025

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Vijfheerenlanden staat de komende jaren voor een uitdagende en complexe ruimtelijke opgave met een fors woningbouwprogramma, ontwikkeling van bedrijventerreinen en vernieuwing van het gemeentelijk vastgoed waaronder multifunctionele schoolgebouwen, zwembaden en dorpshuizen.

Opdracht
Je werkt concreet aan het aanpassen van bestemmingsplannen, het opzetten en realiseren van maatschappelijk vastgoedprojecten (zoals scholen en multifunctionele accommodaties, zwembaden of sportfaciliteiten). Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor projecten en brengt ze tot een goed einde. Dit betekent dat je zorgt voor de voorbereiding, aansturing en uitvoering van een project en zorg je dat de afstemming met het bestuur en opdrachtgever correct verloopt.

  • Je voert onderhandelingen en stuurt multidisciplinaire teams aan, die zowel bestaan uit interne als externe ingehuurde disciplines, en neemt de leiding om het projectresultaat te bereiken.

  • Je bewaakt de voortgang, het budget, de kwaliteit en de informatievoorziening van het project. Communicatie met bewoners en belanghebbenden en kennisoverdracht naar medewerkers zijn eveneens belangrijke onderdelen binnen deze rol.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider in maatschappelijk vastgoed;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor
3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 8 jaar (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij de ontwikkeling, bouw en renovatie van maatschappelijk vastgoed zoals scholen in de afgelopen 6 jaar (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (maak dit duidelijk aantoonbaar) (25 punten);
7. Maximaal uurtarief van 125,- exclusief BTW inclusief reiskosten woon/werkverkeer (10 punten);
8. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo niveau in de richting van planologie/stedenbouw/bouwkunde (10 punten).

Competenties

  • Is een stevige maar empathische gesprekspartner op alle niveaus;

  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;

  • Is van nature nieuwsgierig en functioneert optimaal in een veranderende omgeving;

  • Planmatig werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 29 januari 2025 tussen 11:15-13:15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdagochtend 28 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur