Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Projectleider SharePoint/M365 - samenwerken rondom documenten

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 11 dagen
120 24 Groningen

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

10 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Voeg jij met jouw kennis en ideeën waarde toe aan onze uitdagingen op het gebied van samenwerken rondom documenten? Weet jij met een frisse, strategische en pragmatische aanpak het verschil te maken? En doe je dit van nature vanuit een omgevingsgerichte benadering, hands-on en vooral met je collega’s samen?

Bij het team informatie en automatisering zijn wij op zoek naar een doortastende projectleider die aan de slag gaat met het verbeteren van de samenwerking aan documenten binnen ons waterschap en met externen. Daarbij gaat het onder andere over de herinrichting en herimplementatie van SharePoint, maar ook over veilig delen van grote bestanden, digitaal waarmerken en anonimiseren. Maar ook het opruimen, migreren en uitfaseren van netwerkschijven als documentopslaglocatie. Vooral om het werkplezier en de efficiëntie te verhogen maar ook om beter te voldoen aan wetgeving. Voor deze inrichting en implementatie van M365 werk je nauw samen met de projectleider van de implementatiepartner.

Als projectleider voer je regie op het verandertraject naar optimale samenwerking in het Microsoft365-ecosysteem (SharePoint, Teams, OneDrive). Je neemt de organisatie mee in de nieuwe manier van werken. Je houdt rekening met de aanwezige functionaliteiten in het applicatielandschap, de vak applicaties en met het net geïntroduceerde Zaaksysteem. Je zorgt dat de verschillende fasen en onderdelen van dit project goed zijn gedefinieerd en in onderlinge samenhang worden gepland en uitgevoerd. Je onderhoudt de contacten met de implementatiepartner.

Je stelt diverse rapportages op t.b.v. de planning & control cyclus

Kandidaat omschrijving

  • Je beschikt over minimaal een HBO diploma in de richting van bedrijfskunde of informatica;

  • Je hebt een brede kennis van- en meerjarige ervaring met projectmanagement en verandermanagement waarbij een andere manier van werken centraal staat.

  • Je bent in staat om scenario’s inzichtelijk te maken en te adviseren over prioritering

  • Je hent kennis van en ervaring met projectmatig en resultaatgericht werken (bijv. PRINCE2 en Agile/Scrum)

  • Je hebt meerdere jaren gewerkt in het vakgebied van informatiemanagement en bent goed op de hoogte met digitaliseringsvraagstukken,

  • Je hebt ervaring als projectleider met SharePointimplementaties

  • Werkervaring bij een overheidsorganisatie, werkervaring bij een waterschap of bij het Waterschapshuis is een pré

Competenties
Stevige en verbindende persoonlijkheid, goed in staat te prioriteren en focus aan te brengen, slagvaardig/ondernemend, resultaatgericht, organisatiesensitief, benaderbaar, flexibele en enthousiaste houding, gericht op samenwerken, mondelinge- en schriftelijke beïnvloedingsvaardigheden. Een brede blik en een uitstekend analytisch vermogen

Genoemde eisen en competenties in de opdracht- en/of kandidaat omschrijving zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde

Eisen

  1. Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  2. Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als ICT projectleider in een overheidsomgeving, Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring als projectleider bij Teams/SharePointimplementatie. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Gunningscriteria

  1. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden) en aan de functie-eisen. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden en wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving. 
    Weging: 15 %

  2. Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ICT Projectleider ervaring in een overheidsorganisatie. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
    Weging: 10 %

  3. Kennis van en ervaring met op ICT gerichte projectmethodieken en -werkwijzen
    Op cv aantoonbare kennis van en ervaring met project- en resultaatgericht werken conform erkende methodes als PRINCE2 en Agile/Scrum. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
    Weging: 15 %

  4. Kennis van en ervaring met implementatie van Teams/SharePoint
    Op cv aantoonbare kennis van en ervaring als projectleider met implementaties van Teams/SharePoint. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
    Weging: 15 %

  5. Werkervaring in de waterschapswereld
    Op cv aantoonbaar 1 jaar werkervaring bij een waterschap of het waterschapshuis in de afgelopen 5 jaar. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
    Weging: 10 %

  6. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 20% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek. 
    Weging: 20 %

Aanvullende informatie

  1. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 20% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek. 

  2. Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
    De functie van projectleider wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding.  Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Daarom is er sprake van een dienstbetrekking waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er/ DGA.
    Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur