Senior HR-adviseur

Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze gemeenten heeft gevolgen voor de ambtenaren, het bestuur en de inwoners. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.

Eerder is een senior HR-projectleider aan ons team toegevoegd om het traject van de lichte herindeling te leiden. Je zult in deze opdracht aan sommige deelprojecten een bijdrage leveren. Maar naast de herindeling gaat het reguliere HR-werk – en het wegwerken van (administratieve) achterstanden – natuurlijk gewoon door. En juist nu is het belangrijk om ook daar goeie coördinatie te hebben op de reguliere taken, naast de tactische- en soms ook strategische lijnadvisering. Met name kennis van- en ervaring met de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) willen we graag aan ons team toevoegen zodat ook die kant van de herindeling arbeidsrechtelijk en administratief goed verloopt. 

Wat zoeken wij?
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een Senior HR-adviseur. Als senior adviseur:

  • Ken je alle ins en outs van het HR-vak in gemeenteland en kan je zo instappen in de organisatie van Wijdemeren.

  • Ben je in staat om zelfstandig een aantal HR-thema’s op te pakken en hierover te adviseren aan management, directie en bestuurder(s).

  • Heb je een goede kennis van relevante wet- en regelgeving en kan je die op pragmatische wijze vertalen naar de organisatie.

  • Heb je aantoonbare adviesvaardigheden op strategisch niveau en ben je daardoor een stevige partner voor management, directie, bestuur én collega’s.

  • Ben je een goede sparringpartner naar de HR projectleider fusie

  • Zorg je samen met stakeholders en het HR team voor een goede uitvoering van de gebruikelijke HR-taken. Je begeleidt daarin het proces van het plan naar realisatie, je werkt de route uit, zorgt voor het juiste proces en stuurt op de kosten. Je schakelt met collega's en externe partijen.

  • Ga je kleinere projecten/klussen niet uit de weg, want je pakt aan wat aangepakt moet worden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op WO niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in de rol van senior HR adviseur bij een gemeente;

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en organisatiewijzigingen bij gemeenten in de afgelopen 5 jaar (geef hiervan concrete voorbeelden in het cv) (20 punten);
4. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten)
5. Aantoonbare ervaring met bestuurlijke besluitvormingstrajecten en medezeggenschap (20 punten)
6. De kandidaat heeft ervaring met het coördineren van reguliere HR-taken, (geef hiervan een concreet voorbeeld in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig;

  • Resultaatgericht;

  • Politiek organisatorische sensitiviteit;

  • Samenwerken;

  • Verbinding maken;

  • Conceptueel denken en de taal van de uitvoering spreken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Cv-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdagochtend 25 februari tussen 11.00-13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.