Teammanager Beleid & Strategie Sociaal Domein

Woerden

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

18 jul 2024

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Opdracht
Als interimmanager Strategie en Beleid ben jij verantwoordelijk voor het aansturen van het team S&B. Het team heeft een sleutelrol als het gaat om visie en strategie van het sociaal domein voor Woerden en Oudewater. Er speelt een hoop in het sociaal domein. De gemeente is in 2024 geconfronteerd met tekorten op het gebeid van jeugdzorg. We zijn volop bezig om hier sturing in aan te brengen en dat vraagt wat in prioritering van het team en sturing vanuit het MT (waar je onderdeel van bent) en directie. Deze fase is in volle gang. Daarnaast speelt een aantal andere grote opgaven waar jij je bijdrage aan zal leveren, zoals de doorontwikkeling van de lokale teams; de beheersing van de kosten in bredere zin en de basis op orde.

Wat betreft de basis op orde heeft het team een onrustige tijd achter de rug met meerdere wissels van managers en verloop in personeel. Qua personeel is het team nu op orde. Er is veel inhoudelijke kennis en ervaring in het team aanwezig, maar er zijn ook een hoop nieuwe collega’s onlangs gestart.

In de aansturing en het organiseren mag een slag naar concretisering ontstaan. De collega’s hebben behoefte aan rust en duidelijkheid. Dat vraagt dat je gaat sturen op duidelijke taakomschrijvingen, processen en helderheid in overlegstructuur.

Maar ook dat je een sterke communicator bent die in verbinding is met het team en de rest van de organisatie.

Dit ga je doen.
Als interimmanager vragen we je het team onder je hoede te nemen met een aantal specifieke focuspunten:

  • zorg dat de rollen; taakomschrijvingen en processen helder worden;

  • pak binnen de prioritering die het MT heeft aangebracht een rol (opdrachtgeversrol) in de basis op orde die op het voorgaande aansluit;

  • wees een constructieve en zichtbare manager en teamcoach voor het team;

  • we vragen je een advies uit te brengen over een effectieve en logische teaminrichting van het team, gegeven de opgaven die er liggen. Betrek hier ook vooral de medewerkers in.

Als Teammanager Sociaal Domein neem jij de leiding met passie en daadkracht:

  • Je legt actief connecties met verwante teams en expertisegebieden.

  • Organisatiedoelen vertaal je moeiteloos naar doelstellingen voor jouw teams, waarbij je de teamleden medeverantwoordelijk maakt.

  • Je daagt je medewerkers continu uit om te groeien en te ontwikkelen.

  • De teamgeest, samenwerking en cohesie stimuleer je onophoudelijk.

  • Je geeft je medewerkers de ruimte om zelf de aanpak van vraagstukken te organiseren.

  • Je werkt samen met het MT Sociaal Domein aan de doorontwikkeling van het hele domein.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager/teamleider binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring in het sociaal domein bij een gemeentelijke instelling;
4. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager/teamleider binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als manager/teamleider van een team met minimaal 25 personen (20 punten
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het Sociaal Domein binnen de gemeente (30 punten)
8. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau (5 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein (10 punten).

Competenties

  • Je weet wie je bent, heb oog voor de ander, doorziet situaties, herkent processen en je bent toekomstgericht;

  • Analytisch;

  • Strategische sparringpartner;

  • Politiek, bestuurlijk sensitief;

  • Transparant en zakelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 2 momenten. De 1e ronde is op maandag 29 juli tussen 12-14.30 uur  en de 2e ronde op donderdag 22 augustus tussen 13.00 en 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen voorafgaand bericht. Overige kandidaten ontvangen na bericht dat zij niet zijn uitgenodigd voor de eerste ronde.

Voor de zzp'er

  • Gemeente Woerden heeft ervoor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Voor sommige verhoogde risicofuncties is een VOG-P nodig. Wil je daar meer over weten klik danhier

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.