Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
20Publicatiedatum:
4 feb 2025Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Je werkt binnen het team beheer openbare ruimte (40fte) samen met collega's aan de realisatie van onderhoud- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.
Opdracht
Bij projecten die al in uitvoering zijn beheer jij als contractmanager de verplichtingen van alle (termijn)afspraken die door een contract zijn vastgelegd met een aannemer met als doel risico's te vermijden en kosten te bewaken. Je sluit aan bij IPM en financiële overleggen met de aannemer en toetst of de gemaakte afspraken worden nageleefd en wat de gevolgen zijn als daarvan wordt afgeweken. De verantwoordelijkheid van de financiële bewaking ligt bij jou als contractmanager en over de voortgang rapporteer jij aan de opdrachtgever.
Bij projecten in de opstartfase begeleid je het proces van komen tot een aanbesteding en de aanbesteding zelf. Je begeleidt het opstellen van aanbestedingsstukken en schrijft zelf ook mee. Je bent gewend te werken aan projecten waarin rekening gehouden moet worden met de (uiteenlopende) belangen van een breed scala aan stakeholders. Je kijkt breder dan alleen civiele projecten en hebt aantoonbare affiniteit / ervaring met vernieuwede vormen van aanbesteden en contracteren van aannemers.
Kortom, je vervult de rol van contractmanager op diverse projecten in uitvoering en projecten in voorbereiding. Je hebt ervaring met begeleiding van uitvoering van geïntegreerde contractvormen -zowel met als zonder bouwteam- (UAV-gc). Je doet dat in een gemeente die samenwerking met belanghebbenden hoog in het vaandel heeft staan. En ook met slagkracht wil werken aan resultaat. Dat is een uitdagende combinatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor minimaal 20 uur per week;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider/contractmanager civiel binnen een gemeente;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in werken bij een gemeente in een IPM team (15 punten)
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider civiel/contractmanager binnen een gemeente; (30 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met multidisciplinaire projecten (water, riolering, groen, bomen, infrastructuur) binnen een overheidsorganisatie; (35 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met vernieuwde vormen van aanbesteden; (10 punten)
8. Maximum uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woonwerk en fee Flextender. (10 punten)
Competenties
Een helicopterview in combinatie met zicht op details en inhoud;
kritisch en adviserend
In staat om samen te werken met allerlei verschillende disciplines en personen;
Communicatief sterk in woord en schrift;
Met bestuurlijke en politieke antenne binnen en buiten de organisatie.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).