Locatiemanager statushouders

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
65,50 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt. 

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Je bent werkzaam voor de afdeling beleid sociaal domein en jij voert je werkzaamheden voornamelijk uit op locatie.

Opdracht
Als locatiemanager ben je, samen met een collega-locatiemanager verantwoordelijk voor het beheer en de dagelijkse gang van zaken op opvanglocaties voor statushouders. Je zorgt voor een soepele organisatie, een veilige woonomgeving, een effectieve samenwerking met interne en externe partijen en de sociale begeleiding van de bewoners van de opvanglocatie.

Jouw verantwoordelijkheden
- Dagelijkse coördinatie: Zorgdragen voor een efficiënte uitvoering van het locatiemanagement en het waarborgen van een goed functionerende opvang;
- Opstart en beheer: Begeleiden van de inwoners van de opvanglocatie met praktische zaken zoals  inschrijving van kinderen bij een onderwijs, huisarts, tandartsen en ondersteuning bij hun praktische vragen waar ze niet mee uitkomen. Dit kan zijn bij het invullen van een formulier of ondersteuning bij een aanvraag gezinshereniging;
- Regels en naleving: Evalueren en handhaven van huisregels binnen de opvanglocaties;
- Probleemoplossing: Signaleren van knelpunten en aandragen van oplossingen;
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor interne afdelingen en externe organisaties. Zoals Vluchtelingenwerk, regisseurs inburgering, IND,  BRP en/of matching huisvesting;
- Casemanagement: Begeleiden en oplossen van escalaties en complexe casussen die geen standaardoplossing hebben.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in maatschappelijke richting, bijvoorbeeld Social Work;
3. Een maximum uurtarief van € 65,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee externe partij;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met statushouders;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als locatiemanager van een opvanglocatie van statushouders;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als maatschappelijk werker binnen het sociaal domein, benoem dit duidelijk in het cv (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als locatiemanager van een opvanglocatie van statushouders (35 punten);
a. minder dan 1 jaar relevante ervaring als locatiemanager van een opvanglocatie van statushouders (0 punten);
b. 1-3 jaar aantoonbare werkervaring als locatiemanager van een opvanglocatie van statushouders (10 punten);
c. 3-5 jaar aantoonbare werkervaring als locatiemanager van een opvanglocatie van statushouders (20 punten);
d. meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als locatiemanager van een opvanglocatie van statushouders (35 punten);
8. Minimaal 2 uitgeschreven referentieprojecten, beschreven in een aparte alinea,  waaruit blijkt dat de kandidaat een oplossings- en resultaatgerichte instelling heeft in geval van calamiteiten (20 punten);
9. Beschikbaar vanaf 3 maart 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen (15 punten).

Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Probleemoplossend;
- Creatief;
- Flexibel;
- Proactief 
- Goed kunnen samenwerken;
- Motiverend. 

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 februari 2025 van 11:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 19 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.