Inhuur adviseur KIK-V

Willem Dudokhof 1, 1112 ZA Diemen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 24 Noord-Holland

Begindatum:

3 feb 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 jan 2025

Omschrijving van de opdracht
Zorginstituut Nederland zoekt een Adviseur KIK-V in de periode van 3 februari 2025 tot en met
31 december 2025 voor gemiddeld 24 uren per week.

Samen met ketenpartijen wordt gewerkt aan het vormgeven van uitwisselprofielen, waarin verschillende afspraken over de uitwisseling van (verantwoordings)vragen en de antwoorden hierop zijn opgenomen. Om te komen tot uitwisselprofielen van diverse ketenpartijen is afstemming met meerdere betrokkenen noodzakelijk. Samen met ketenpartijen wordt in kaart gebracht wat hun informatiebehoefte is en welke gegevens ze hierbij nodig hebben. Daarbij wordt ook gekeken naar onder andere de juridische grondslag en afspraken rondom privacy- en informatiebeveiliging. De afspraken dienen te worden uitgewerkt door verschillende disciplines binnen het programma en met partijen getoetst in reviewrondes. De adviseur KIK-V coordineert deze activiteiten en bewaakt planning voor en issues bij de uitvoering van activiteiten. Tevens worden de afspraken getoetst in praktijkomgevingen waarbij voorstellen voor aanpassingen aanvulling nauwgezet gevolgd, besproken en opgevolgd worden. Met ketenpartijen worden afspraken gemaakt over de voorbereiding op en uitvoering van de testen, evenals voor de implementatie van de afspraken over de gegevensuitwisseling die hierop volgt. De adviseur KIK-V ondersteunt bij het opstellen van de plannen voor de implementatie, de werving en communicatie van zorgaanbieders hiervoor en monitort de uitvoering van de plannen met eventuele aanbod voor hulp bij de uitvoering. Hierbij is het ook van belang dat de samenhang tussen alle verschillende projecten continu geborgd en getoetst wordt. Daarnaast moet rekening gehouden worden met de samenhang met bestaande programmas en initiatieven rondom gegevensuitwisseling in de langdurige zorg.

Beschrijving Zorginstituut Nederland
Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de toekomst. Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut. Wij zijn verantwoordelijk voor een aantal zaken:

  • we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;

  • we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;

  • we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;

  • we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van informatiestandaarden;

  • we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;

  • we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken informatie over de kosten in de zorg.

Meer informatie vindt u op onze website: https://www.zorginstituutnederland.nl/overons/organisatie

Beschrijving team
Afspraken Met alle betrokken partijen zijn afspraken gemaakt rondom de informatie-uitwisseling. Deze afspraken zijn begin 2021 door alle partijen ondertekend. Naast algemene afspraken kunnen ook per ketenpartij afspraken worden gemaakt voor een specifieke uitwisseling. Deze afspraken worden vastgelegd in uitwisselprofielen en hebben onder andere betrekking op de vraag die een partij heeft, de bijbehorende gegevens die worden uitgevraagd, de juridische grondslag om deze gegevens uit te vragen en afspraken rondom privacy- en informatiebeveiliging. Binnen het programma wordt continu gewerkt aan de totstandkoming en het beheer van deze uitwisselprofielen voor en met diverse ketenpartijen. In de algemene afsprakenset is opgenomen wat de processen zijn om te komen tot uitwisselprofielen, zijn kaders gegeven omtrent de inhoud daarvan en is vastgelegd hoe de besluitvorming verloopt. Meer informatie over het programma en de afsprakenset KIK-V vind je op de website van KIK-V: Home | KIK-V

Eisen

  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 24 uren per week gedurende de periode tussen 3 februari 2025 en 31 december 2025 (werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland en remote);

  • Vormvereiste: Inschrijver levert 1 CV en 1 motivatiebrief van een kandidaat;

  • VOG: Bij aanstelling moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden overlegd;

  • Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over:

    • Afgeronde WO opleiding;

    • Minimaal 3 jaren aantoonbare werkervaring als Adviseur, met vergelijkbare activiteiten zoals omschreven in deze offerteaanvraag;

    • Minimaal 3 jaren aantoonbare werkervaring bij een vergelijkbare overheids- of zorgorganisatie;

    • Minimaal 2 jaren aantoonbare werkervaring in (grote) samenwerkingsverbanden tussen organisaties op bestuurlijk niveau;

    • Minimaal 2 jaren aantoonbare werkervaring op het gebied van ICT en/of gegevensuitwisseling in de langdurige zorg;

    • Aantoonbare werkervaring met informatieanalyse;

    • Aantoonbare werkervaring met projectmanagement en implementatieondersteuning.

    • Maximaal uurtarief: € 120,00 exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en overige kosten.

Wensen

  • De volgende competenties worden belangrijk geacht voor de functie en worden getoetst in de gespreksronde:

    • Analytische en sociale vaardigheden om de brug te vormen tussen verschillende belangen vanuit verschillende organisaties en perspectieven;

    • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;

    • Organiseren;

    • Flexibel;

    • Gedreven;

    • Kwaliteits- en resultaatgerichtheid;

    • Samenwerken in teamverband;

    • Probleemoplossend vermogen;

    • Affiniteit met de zorgsector.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.