Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
15 nov 2023Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Op het gebied van Wonen spelen veel onderwerpen, zoals het woningtekort, huisvesting van aandacht groepen, prestatieafspraken, voldoende sociale en middenhuur, etc. Daarom zoeken wij een beleidsadviseur Wonen, die ons team kan versterken. Je gaat invulling geven aan onze uitvoeringsagenda die is opgenomen in de Woonvisie. Daartoe werk je samen met de collega’s op het gebied van wonen, zorg, vastgoed, ruimtelijke ordening en projecten. Tot de werkzaamheden behoren onder andere de herijking/actualisatie van de woonzorgvisie, , opstellen en uitvoeren van volkshuisvestingsinstrumenten en samenwerken met de woningcorporaties. Je bent één van onze aanspreekpunten voor management, directie en wethouder op dit beleidsveld.
Belangrijkste taken zijn:
Als beleidsadviseur wonen ben je (mede) verantwoordelijk voor:
Uitvoering woonvisie;
Herijking/actualisatie woonzorgvisie
Prestatieafspraken woningcorporaties en huurdersorganisaties;
Advisering binnen regionale samenwerking Holland Rijnland;
Woonadviezen bij ontwikkelingen;
Woningbouwprogrammering.
Kandidaat omschrijving:
Je hebt kennis van volkshuisvesting en bent politiek-bestuurlijk sensitief. Je weet hoe je mensen mee kunt krijgen en hoe je om kunt gaan met weerstand. Je werkt graag planmatig en zelfstandig. Hierbij stem je je werkzaamheden goed af met je collega’s adviseurs wonen. Je bent stressbestendig en weet goed om te gaan met deadlines. Je kunt prioriteiten stellen en gemakkelijk je eigen werk organiseren. Tot slot kan je goed coördineren en beschik je over overtuigingskracht en een helicopterview.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van volkshuisvesting, bestuurskunde, sociale geografie of planologie;
2. Een maximaal uurtarief van €100,- exclusief btw en inclusief fee Flextender reiskosten- woon werkverkeer;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering bij een (semi) overheidsorganisatie;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen de sector wonen;
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de sector wonen (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur wonen binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met (voorbereiding van) bestuurlijke besluitvorming, onderhandelen van prestatie-afspraken, en regionale bestuurlijke samenwerking op het beleidsveld wonen. (benoem hiervan een voorbeeld het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het uitzetten en of het ontwikkelen van nieuwe projecten op het gebied van woonbeleid (benoem dit duidelijk in het cv (25 punten).
Competenties
Communicatief vaardig;
samenwerkingsgericht, ervaring met werken in teamverband;
bestuurlijke sensitiviteit;
oplossingsgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr in overleg met de opdrachtgever.
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 november. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Opleiding
We bieden aanvullend op de functie van Beleidsadviseur wonen een cursus Schrijven van doeltreffende rapporten, notities en adviezen, om je vaardigheden en expertise op dit gebied verder te ontwikkelen en te versterken. Bekijk voor meer informatie onze opleidingen pagina!
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.