Beleidsadviseur Sociale Veiligheid

Onderlangs 9, 6812 CE Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 24 Noord-Holland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 feb 2025

Omschrijving van de opdracht
Het thema sociale veiligheid is in de samenleving, als ook binnen ArtEZ, een actueel en belangrijk thema. In het jaarverslag van 2023 schrijven we er het volgende over:

“ArtEZ heeft een sterke reputatie opgebouwd. De naam ArtEZ is van groot belang voor het aantrekken van studenten, en om daarmee een bijzondere positie in te nemen tegenover andere kunsthogescholen. De afgelopen jaren is het onderwerp sociale veiligheid veel in het nieuws, ook in onze sector. We zorgen ervoor alert te zijn op het gebied van sociale veiligheid en goed werkgeverschap. Dit om de veiligheid voor studenten en medewerkers te bewaken. Door een combinatie van deze maatregelen kan een veilige omgeving gecreëerd worden waarin studenten en personeel zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen. Hierbij gaat het enerzijds om structuur: regelingen, procedures, instanties. Anderzijds gaat het om cultuur: elkaar aanspreken, durven naar voren te treden, training en scholing. In concreet vertaalt zich dit in: 
-    Beleid en procedures: …
-    Toegankelijke ondersteuning: … 
-    Training en bewustwording: …
-    Campusomgeving: …
-    Communicatiekanalen: …
-    Evaluatie en feedback: …
-    Leiderschap en voorbeeldfunctie: …”

Het College van Bestuur van ArtEZ wil dat er onderzoek plaats vindt naar de status van de activiteiten die nodig zijn om te voldoen aan de eisen die er zijn op het gebied van sociale veiligheid voor onze werknemers en onze studenten. Het gaat dan om eisen die voortkomen uit de Arbowet en ons eigen Arbobeleidsplan, Code sociale veiligheid van het KUO en de wettelijke eisen van het ministerie van OC&W. Er moet gekeken worden naar de opzet en bestaan van de maatregelen. Aanvullend vraagt het College advies op het gebied van verdere implementatie en de plaats in de organisatie.

Je brengt op basis van gesprekken, documentatie en andersoortige onderzoeksmethoden in kaart in hoeverre ArtEZ aan alle bovengenoemde regelgeving voldoet. Je geeft antwoord op de vraag hoe de huidige situatie zich verhoudt tot de wet- en regelgeving. Waar doen we het goed, en waar zit ruimte tot verbetering. Je adviseert ook over hoe we die verbetering kunnen vormgeven. Daarnaast geef je advies over toekomstige monitoring op dit onderwerp. Je doet dit in een complexe omgeving, waar verschillende subthema's van sociale veiligheid centraal belegd zijn, maar waar ook veel decentraal bij de verschillende academies ligt. Je zoekt daarvoor actief contact met het onderwijs en de stafafdelingen.

Naast het onderzoek kan het zijn dat de medewerker ook aan de slag gaat met de uitkomsten uit het onderzoek. Denk daarbij aan het implementeren van zaken die uit het onderzoek als advies naar voren gekomen zijn en het najagen daarvan zodat dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerkverkeer)

  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan.

  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan.

  • De kandidaat is in het bezit van minimaal HBO-diploma.]De aangeboden kandidaat is akkoord dat deze opdracht voor 24 uur per week wordt uitgevoerd gedurende de gevraagde periode

  • Kandidaat heeft een zelf geschreven motivatie toegevoegd in het CV.

  • De kandidaat zorgt voor eigen middelen waaronder een laptop en telefoon.

  • (School)vakanties worden door opdrachtgever niet vergoed en kunnen derhalve niet bij Opdrachtgever in rekening gebracht worden.

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar (1) recente kennis van wet- en regelgeving rondom sociale veiligheid. Daarnaast aantoonbaar (2) ervaring met het doen van onderzoek in een complexe organisatie. Ervaring met het (3) geven van schriftelijk en mondeling advies aan hoger management.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een adviesfunctie of een beleidsfunctie binnen het Hoger onderwijs

  • Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde maximum uurtarief voor deze opdracht van maximaal €80,- De aanbieding is een all-in tariefstelling, waaronder - niet limitatief - tarief, materialen, reiskosten en fee-kosten. Uw aangeboden tarief dient niet hoger te zijn dan het gestelde maximum uurtarief.

  • De kandidaat beheerst de Engelse en Nederlandse taal voldoende om de opdracht uit te kunnen voeren.

  • De kandidaat beschikt naast de gevraagde kennis en ervaring over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • goede analytische/onderzoeksvaardigheden

    • goede communicatieve vaardigheden

    • goede adviserende vaardigheden

    • overtuigingskracht

    • politiek-bestuurlijke sensitiviteit

    • resultaatgericht

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.