Procesadviseur Sociaal Domein

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 12-14 uur per week Overijssel

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

12-14 uur per week

Publicatiedatum:

14 mrt 2025

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht
Als Procesadviseur in het sociaal domein ben je verantwoordelijk voor het analyseren, verbeteren en implementeren van processen die de kwaliteit en efficiëntie van de dienstverlening aan inwoners bevorderen. Je zorgt voor de afstemming met de kwaliteitsadviseurs en neemt de lead in de procesoptimalisatie. Je bent een belangrijke schakel tussen de strategische doelen van de organisatie en de uitvoering in het sociaal domein.

Wat ga je doen?

  • Procesanalyse: In kaart brengen van bestaande werkprocessen binnen het sociaal domein, identificeren van knelpunten en verbeterpunten in de (beleids)uitvoering van de Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, Wet inburgering en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

  • Advies en begeleiding: Het adviseren van teams over procesverbeteringen, het implementeren van nieuwe werkmethoden en het begeleiden van veranderingsprocessen. Dit in samenwerking met de kwaliteitsmedewerkers.

  • Kwaliteitsbeheer: Het bewaken van de kwaliteit van de dienstverlening en ervoor zorgen dat de processen voldoen aan de wet- en regelgeving en de gestelde beleidsdoelen.

  • Opleiden en trainen: Het geven van trainingen/workshops aan medewerkers over nieuwe processen en werkwijzen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare wervaring in de afgelopen 10 jaar als procesadviseur in het sociaal domein binnen een gemeentelijke omgeving;
3. Aantoonbare kennis van Engage Process, benoem duidelijk waar dit is opgedaan;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als procesadviseur in het sociaal domein (40 punten);
5. Aantoonbare kennis van de Wmo, Jeugdwet én Participatiewet, benoem waar dit is opgedaan (30 punten);
6. Aantoonbare In bezit van ten minste een Lean Green Belt of Lean Six Sigma Green Belt (30 punten)

Competenties
- Je zoekt je collega’s graag en regelmatig op. Je deelt je ervaring en inspireert elkaar;
- Je adviseert professioneel, denkt buiten de gebaande paden en werkt vanuit de bedoeling;
- Je vindt het fijn verantwoordelijkheid te dragen, maakt resultaatafspraken en kunt je werk zelfstandig indelen;
- Je werkt graag samen en laat collega’s ideeën tot bloei komen;
- Je hebt affiniteit met de doelgroep;
- Je bent geduldig, kunt je communicatie aanpassen aan het niveau, een teamplayer en werkt samen met de collega's naar het beoogde doel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur