Procesregisseur Wonen en aandachtsgroepen

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 7 dagen
130 16-20 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2027

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

6 mrt 2025

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.

Opdracht
In voorbereiding op nieuwe wettelijke taken, inzake het Wetsvoorstel Versterking Regie op de Volkshuisvesting, zoeken we extra expertise op het gebied van procesbegeleiding en voorbereiding op de implementatie van de aanstaande provinciale taken. Gedurende het werkverband ga je achtereenvolgens werken aan de volgende opdrachten:

  1. Het komen tot regionale afspraken voor oa. fair share huisvesting aandachtgroepen

  2. Het voorbereiden van de (governance) structuur voor de uitvoering van provinciale toezichthoudende taak ihkv. wet versterking regie op volkshuisvesting.

    De bijbehorende taken zijn:

    • Analyse van de wet versterking regie + implicaties voor provinciale rol bij invoering van de wet

    • Advisering over aanpassen van bestaande werkprocessen (bv. IBT-structuur) en inrichten van nieuwe werkprocessen

    • Voorbereiden van de handhavingstaken van ieder geval huisvesting urgente doelgroepen

    • Bepalen welke handhavingsmethode het meest geschikt is

    • Opstellen van passend instrumentarium voor implementatie van de nieuwe wettelijke taken

    • Afstemming met gemeenten, ministerie van VRO bij het opstellen van samenwerkingsafspraken

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een maximum uurtarief van €130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;

  2. Aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als procesregisseur die betrokken is geweest op het gebied van procesbegeleiding en voorbereiding op de implementatie van provinciale taken. 

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare kennis van de  Wetsvoorstel Versterking Regie op de Volkshuisvesting (10 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met coördinatie en implementatie van gemeentelijke huisvestingsverordening, dan wel interbestuurlijk toezicht (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (50 punten);

  3. Aantoonbare kennis van Overijsselse context stakeholders (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
    Aantoonbare werkervaring met het opstellen van samenwerkingsafspraken met gemeenten en ministerie van VRO (20 punten).

Competenties

  • Sterke analytische vaardigheden;

  • Integriteit;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Procesbegeleiding;

  • Doorzettingsmacht;

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrijdag (flexibel)
Standplaats: Zwolle, provinciehuis

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 maart 2025 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100

  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur