Interim Manager Sociaal Domein

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 27 Overijssel

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

27

Publicatiedatum:

6 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

De Gemeente Hellendoorn is een dynamisch gebied met 36.000 inwoners, centraal gelegen in Overijssel tussen Twente en Salland. Onze gemeente wordt omringd door schitterende natuurgebieden, waaronder Nationaal Park de Sallandse en Twents Reggedal. Wat ons werkelijk bijzonder maakt, is niet alleen de prachtige natuur, maar vooral de sterke sociale cohesie tussen onze bewoners.

Ben jij op zoek naar een tijdelijke uitdaging, waar je stapt in een afdeling dat volop in beweging is? Ben jij een enthousiaste, daadkrachtige en mensgerichte manager? Dan is dit de opdracht voor jou!


Interim Manager Sociaal domein
Het team Sociaal domein is een divers team van professionals die zich bezig houden met WMO, jeugd en participatiewet overgebracht naar dit team om de integraliteit te bevorderen.

Wie zoeken we?
Als interim manager kom je in een team dat volop in ontwikkeling is. In jouw rol speel je een cruciale rol bij het implementeren van de nieuwe teamstructuur in het maatschappelijk domein. Daarnaast speel je een actieve rol in de cultuurverandering richting integrale samenwerking. In nauwe samenwerking met het team en de coördinator geef je hier vorm aan. Daarnaast ben je een verbinder en denk jij domein overstijgend na over ontwikkelingen en trends van het sociaal- maatschappelijk domein en vertaal je dit naar beleid.

Je leiderschap is voornamelijk mens- en actiegericht en daarnaast ben je ook in staat om situaties systematisch benaderen. Ook ben je een leidinggevende die staat voor zijn of haar mensen, die aanvoelt wat belangrijk is voor collega’s, het bestuur en de inwoners. Je brengt verschillende partijen samen om gezamenlijke doelen in het maatschappelijk domein te bereiken. Je bent ervaren met het maatschappelijke domein binnen gemeentes.

Jouw kwaliteiten

  • Je hebt een HBO/ WO werk- en denkniveau.

  • Je hebt leidinggevende ervaring waarbij strategische keuzes, veranderingsprocessen en het benutten van medewerkers centraal staan.

  • Je bent nuchter en praktisch, en kunt kansen omzetten in concrete acties.

  • Je maakt resultaatafspraken en behoudt focus op te bereiken resultaten.

  • Je hebt visie en kunt mensen inspireren en in beweging brengen.

  • Je hebt passie voor en ervaring met de publieke zaak en werkt met enthousiasme aan maatschappelijke voorzieningen.

  • Je kunt schakelen tussen organisatie, bestuur en samenleving.

  • Je bent een verbinder in de samenwerking en begrijpt het belang van samenspel tussen teams.

  • Je bent leergierig en staat open voor vernieuwing en verandering.

  • Je organiseert zelfreflectie, bent toegankelijk en geeft positieve feedback.

  • Je hebt bestuurlijke-, organisatie- en omgevingssensitiviteit, en anticipeert daarop.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat heeft minimaal een WO opleiding afgerond.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring in een leidinggevende functie bij voorkeur binnen het maatschappelijk domein.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar kennis en ervaring opgedaan met het werken voor/in een gemeentelijke/overheids omgeving. Dit is duidelijk terug te vinden in de cv.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • De kandidaat heeft een WO diploma behaald richting Bestuurskunde, Politicologie en/of vergelijkbaar.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen het maatschappelijk domein.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar kennis en ervaring om mensen en teams te leiden waarbij de mens en wellbeing sterk mee wegen. Dit is duidelijk terug te vinden in de cv.

  • De kandidaat heeft bewezen projectmanagementvaardigheden bij voorkeur het vermogen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent nuchter en praktisch, en kunt kansen omzetten in concrete acties.

    • Je maakt resultaatafspraken en behoudt focus op te bereiken resultaten.

    • Je hebt visie en kunt mensen inspireren en in beweging brengen.

    • Je hebt passie voor en ervaring met de publieke zaak en werkt met enthousiasme aan maatschappelijke voorzieningen.

    • Je kunt schakelen tussen organisatie, bestuur en samenleving.

    • Je bent een verbinder in de samenwerking en begrijpt het belang van samenspel tussen teams.

    • Je bent leergierig en staat open voor vernieuwing en verandering.

    • Je organiseert zelfreectie, bent toegankelijk en geeft positieve feedback.

    • Je hebt bestuurlijke-, organisatie- en omgevingssensitiviteit, en anticipeert daarop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur