Adviseur Contractmanagement en Toekomstige Strategische Inrichting

Burgemeester Van Der Dussenplein 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 10 Overijssel

Begindatum:

20 jan 2025

Einddatum:

16 jun 2025

Uren per week:

10

Publicatiedatum:

10 jan 2025

Interim Opdracht: Adviseur Contractmanagement en Toekomstige Strategische Inrichting  
Opdrachtomschrijving:
De Gemeente Hengelo zoekt een interim professional die ondersteunt bij de optimalisatie en toekomstbestendige inrichting van contractmanagement en -beheer.
Hierbij wordt ook gekeken naar de mogelijke invulling van een toekomstig strategisch adviseur binnen dit domein.

Doel van de opdracht:

  • Inzicht creëren in de huidige werkzaamheden binnen contractmanagement en contractbeheer.

  • Het maken van een duidelijke verdeling in categorieën en abstractieniveaus om een toekomstgerichte strategie te bepalen.

  • Formuleren van concrete verbeterpunten en aanbevelingen op basis van een grondige analyse.

Werkzaamheden:

  1. Inventarisatie en analyse:

    • Alle werkzaamheden binnen contractmanagement en -beheer in kaart brengen.

    • Vertaling maken van deze werkzaamheden naar een inschatting in uren per week.

    • Splitsing maken in drie categorieën:

      • Contractmanagement

      • Advies

      • Overige werkzaamheden

    • Per categorie een onderverdeling maken in abstractieniveaus: strategisch, tactisch en operationeel.

  2. Werkbelasting en tijdsbesteding:

    • Uren per week verdelen over de categorieën en abstractieniveaus.

    • Identificeren van eventuele knelpunten in de huidige werkbelasting.

  3. Interviews en input verwerken:

    • Reeds gehouden interviews uitwerken en analyseren.

    • De opgehaalde input verwerken in een overzichtelijke rapportage.

  4. Verbeteringen en aanbevelingen:

    • Opstellen van verbeterpunten voor de huidige aanpak van contractmanagement en -beheer.

    • Concreet advies geven over de toekomstbestendige inrichting van deze processen.

    • Advies uitbrengen over de mogelijke invulling en rol van een toekomstig strategisch adviseur.

Gevraagd profiel:

  • Ruime ervaring in contractmanagement, contractbeheer en strategische advisering binnen een politiek bestuurlijke organisatie

  • Analytisch sterk, met ervaring in het maken van werkverdelingsanalyses.

  • Ervaring met het werken op verschillende abstractieniveaus (strategisch, tactisch, operationeel).

  • Communicatief vaardig, met het vermogen om verbeteringen en aanbevelingen helder te formuleren.

  • Affiniteit met verandermanagement en procesoptimalisatie.

Resultaat van de opdracht:
Aan het einde van de opdracht beschikt de organisatie over:

  • Een volledig overzicht van werkzaamheden, urenbesteding en abstractieniveaus binnen contractmanagement en -beheer.

  • Concreet advies over verbeteringen en procesoptimalisaties.

  • Een duidelijk voorstel voor de toekomstige rol van een strategisch adviseur.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat heeft een WO opleiding afgerond bij voorkeur richting Bestuurs & Organisatiewetenschappen.

  • De kandiaat heeft minimaal 8 jaar ervaring in contractmanagement, contractbeheer en strategische advisering binnen een politiek bestuurlijke organisatie.

Wensen

  • De kandidaat heeft een WO opleiding afgerond richting Bestuurs & Organisatiewetenschappen.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring in contractmanagement, contractbeheer en strategische advisering binnen een politiek bestuurlijke organisatie.

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met Europese aanbestedingen.

  • De kandidaat heeft bewezen kennis en ervaring opgedaan met het werken op verschillende abstractieniveaus (strategisch, tactisch, operationeel). Dit moet duidelijk blijken uit het cv.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Analytisch sterk, met ervaring in het maken van werkverdelingsanalyses.

    • Communicatief vaardig, met het vermogen om verbeteringen en aanbevelingen helder te formuleren.

    • Aniteit met verandermanagement en procesoptimalisatie.
       

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur