Inkoop adviseur

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 4 dagen
110 20 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

3 feb 2025

Einddatum:

3 mei 2025

Uren per week:

20 tot 36

Publicatiedatum:

11 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het inkoopteam ondersteunt en adviseert projectleiders bij diverse inkooptrajecten (van
meervoudig onderhands tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken). Dit team bestaat met jou uit 5 inkoopadviseurs, 2 adviseurs contractmanagement en 2 contractbeheerders. We maken gebruik van TenderNed voor de aanbestedingen en ISPnext voor het contractmanagement.

We zijn op zoek naar een tijdelijke inkoopadviseur die:
Zelfstandig een aanbesteding kan opstellen- en trekken op de volgende onderwerpen:

  1. Contracten voor gebouwenbeheer zoals onderhoud installaties en daken;

    • Contracten voor (ontheemden-) opvang locaties zoals meubilair en apparatuur;

    • Softwarecontracten o.b.v. de GIBIT;

    • Verzekeringen, zoals wagenpark en CAR

    • Goed kan samenwerken met verschillende materiedeskundigen en het eigen team en

  2. Goed is in het actueel houden van de dossiers zodat t.z.t. een soepele overdracht naar een andere inkoopadviseur of contractbeheer
    gerealiseerd wordt.

  3. Een aanjaagrol vervult om inkoopprojecten op tijd en met een goed resultaat af te ronden

  4. De missie en visie van GM volgt. Onder andere

    • een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030);

    • een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers,
      maatschappelijke instellingen en ondernemers.

  5. Conform het inkoopproces van Gooise Meren werkt, de sjablonen van Gooise Meren gebruikt en TenderNed gebruikt voor communicatie met
    de markt.

De gemeente heeft de mogelijkheid om de kandidaat na minimaal 1040 uur detachering zonder verdere kosten in dienst te nemen.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 3 februari 2025 voor minimaal 10 uur per week verspreid over 2 werkdagen en vanaf 3 maart 2025 voor minimaal 30 uur, waarbij in ieder geval op maandag en donderdag op kantoor gewerkt wordt;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper/inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI). We ontvangen graag een tabel waaruit goed af leiden is welke aanbesteding met MVOI-aspecten is aanbesteed en met welke aspecten). We zijn met name geïnteresseerd in de aspecten Milieu, Klimaat en Circulair. Social Return mag alleen opgevoerd worden als u dit niet als uitvoeringsvoorwaarde hebt gehanteerd.(max. 35 punten);
- Geen/weinig ervaring met MVOI (0 punten);
- Twee tot en met vier uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij één of twee daarvan was MVOI in de gunningscriteria verwerkt (10 punten);
- Vijf tot acht uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij één of twee daarvan was MVOI in de gunningscriteria verwerkt (20 punten);
- Vijf tot acht uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij minstens drie daarvan was MVOI ook in de gunningscriteria verwerkt (30 punten);
- Meer dan acht uitgevoerde MVOI inkooptrajecten, bij minstens drie daarvan was MVOI ook in de gunningscriteria verwerkt (35 punten).
6. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen in de afgelopen 5 jaar (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (max. 20 punten);
- 1 tot 4 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan 1 Europese aanbestedingen(5 punten);
- 1 tot 4 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan 2 Europese aanbestedingen(10 punten);
- 5 tot 7 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan meer dan 3 Europese aanbestedingen (15 punten);
- meer dan 7 uitgevoerde aanbestedingen én meer dan 4 Europese aanbestedingen( 20 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met contracten voor gebouwenbeheer, contracten voor opvanglocaties, Softwarecontracten o.b.v GIBIT en Verzekeringen (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
- werkervaring met geen van bovenstaande onderwerpen (0 punten);
- werkervaring met één onderwerp (5 punten);
- werkervaring twee onderwerpen (10 punten);
- werkervaring met drie onderwerpen (20 punten);
- werkervaring met alle onderwerpen (25 punten).
8. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten);
9. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht;

  • Affiniteit met innovatief en circulair inkopen;

  • Kennis van complexiteit rondom aanbestedingen bij gemeenten;

  • Sterk in plannen / organiseren;

  • Professioneel en representatief;

  • Je hebt humor en jouw enthousiasme werkt aanstekelijk op anderen. Je weet collega's te motiveren om met je mee te denken over goede inkooptrajecten. Je hebt creatieve ideeën over hoe je van inkoop een feestje kan maken.

Benodigd aantal professionals
Maximaal 2. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties die we eventueel kunnen bellen voor navraag.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag en donderdag op kantoor en verder flexibel thuis of op kantoor

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 januari 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  4. Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 40 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.

  5. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  6. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  7. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31-01-2026. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. 

  8. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

    1. U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

  10. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur