Burgemeester Mijnlieffstraat 1, 1761 BK Anna Paulowna, Nederland
Begindatum:
24 feb 2025Einddatum:
24 aug 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
10 jan 2025Omschrijving van de opdracht
De gemeente Hollands Kroon ligt in de Kop van Noord-Holland en heeft ongeveer 49.500 inwoners, 22 dorpskernen en een oppervlakte van 660 vierkante kilometer. Hollands Kroon staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.
Kijk voor meer informatie op:
https://hollandskroon.nl
https://werkenbij.hollandskroon.nl
https://visitkopvanholland.nl/hollands-kroon
Kernwaarden:
vertrouwen: We geven vertrouwen door los te laten: dat is voor ons de basis van samenwerken. We hebben vertrouwen in de ander en zijn open en transparant. Daarom praten we met de ander in plaats van over de ander. We hebben vertrouwen in de intentie van een ander, gaan uit van het goede en spreken dat vertrouwen ook uit. Iedereen kan op ons vertrouwen en we staan voor resultaat.
lef: We durven, mogen en worden zelfs uitgedaagd om van de gebaande paden af te wijken, zolang we bezig zijn met verbeteren. We durven fouten te maken en deze te erkennen. Daarom stellen we ons kwetsbaar op en geven en ontvangen we feedback. Regelmatig kijken we in de spiegel en durven we onszelf scherp te ondervragen.
bevlogenheid: Wij zijn betrokken en gedreven in wat we doe voor de omgeving en voor onszelf. We voelen ons verantwoordelijk voor het resultaat. Bovendien maken we kenbaar wat onze toegevoegde waarde is en denken we in kansen en mogelijkheden. We werken vanuit onze persoonlijke drijfveren en maken het verschil.
respect: We staan open voor anderen en vullen niet in, maar vragen door. We zijn bereid om de ander te laten groeien. In onze organisatie mogen we onszelf zijn en we doen ons best om de potentie van anderen te zien en te benutten. Anders zijn mag; we laten iedereen in z'n waarde.
contact: We hebben daadwerkelijk contact van mens tot mens in plaats van functionaris tot functionaris. De menselijke maat staat daarbij centraal. We zijn een inspirerend voorbeeld voor anderen en maken anderen blij. Samen met anderen dromen wij en samen zorgen we voor een mooi resultaat. We dragen bij aan een warme samenwerking.
innovatie: Wij zijn nieuwsgierig en experimenteel en gebruiken tegelijkertijd ons gezonde verstand: het kan vaak zoveel makkelijker. Spijt kennen wij niet want we leren van onze fouten: de volgende keer doen we het anders. We lopen voorop met nieuwe producten en technologieën en zijn altijd op de hoogte van wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen. De mogelijkheden van de technologie laten ons hierbij dromen! We verschuiven telkens weer onze grenzen en we nemen ruimte en tijd voor innovaties, ook als niet meteen duidelijk is of die daadwerkelijk aan zullen slaan.
Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.
Omschrijving opdracht
Voor het team Inkoop zijn wij op zoek naar een ervaren inkoopadviseur (32 - 36 uur per week). Team Inkoop houdt zich bezig met het op een efficiënte en effectieve manier begeleiden van inkooptrajecten van onze leveringen, diensten en werken. Daarnaast adviseert het team over de optimale uitnutting van onze contracten. Op dit moment is Team Inkoop onderbezet en is er sprake van een transitieperiode naar de samenstelling van een nieuw team. Om ervoor te zorgen dat er voldoende capaciteit en kennis beschikbaar is in deze periode heeft opdrachtgever besloten om een inkoopadviseur in te huren.
Wij staan niet open voor duo invulling.
Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.
Werklocatie
De werklocatie is Burgemeester Mijnliefstraat 1 in Anna Paulowna.
Eisen (het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden kandidaat)
Je hebt minimaal een hbo-opleiding en gelijkwaardig werk en denkniveau;
je hebt een gerichte publiekrechtelijke inkoopopleiding zoals ten minste Conducto Inkoop & Aanbesteden/NEVI-1 (of gelijkwaardig);
Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
Je hebt minimaal 5 Europese aanbestedingen zelfstandig begeleid;
Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar;
In overleg wordt bepaald wanneer aanwezigheid op kantoor nodig is, in ieder geval minimaal 2 keer per week.
Wensen
Ervaring met Mercell;
Ervaring binnen een gemeente;
Ervaring met het aanbesteden van werken;
Ervaring met het opleiden/coachen van collega's;
Ervaring met contractmanagement.
Competenties
De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:
Kennis van actuele wet- en regelgeving;
Communicatief vaardig;
Flexibiliteit en zelfstandigheid;
Organisatiesensitief.
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen, wensen als competenties. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen en competenties. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen, wensen en competenties plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.
Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht:
Het begeleiden van (complexe) aanbestedingen, waarbij je verantwoordelijk bent voor het gehele proces (werken, diensten en leveringen).
Het begeleiden van inhuur DAS uitvragen.
Advies te geven aan interne stakeholders over inkoopvraagstukken en strategieën, gebaseerd op jouw expertise en marktanalyse.
Mogelijk begeleiden van nieuwe vaste inkopers die gedurende de opdracht door de gemeente worden aangesteld.
Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.
Looptijd
De opdracht heeft een flexibele startdatum en kent een initiele contractperiode van 6 maanden met optie tot verlenging (zie kopje 'Verlenging'). De startdatum is voorzien tussen 24 februari 2025 en 9 april 2025.
Verlenging
De opdracht kan vier (4) keer met een periode van drie (3) maanden worden verlengd. Afhankelijk van de voortgang van de transitie en de behoefte binnen het team.
Een detavast constructie behoort tot de mogelijkheden na de initiële inhuur periode of na de opties tot verlenging.
Plafond uurtarief
€ 120,- per uur all in tarief exclusief btw.
Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.
Gunningscriteria
Het gunningscriterium is de economisch meest voordelige inschrijving op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding (BPKV). De BPKV wordt bepaald aan de hand van de formule: relateer prijsscore aan laagste prijs waarbij de prijs voor 30% en de kwaliteit voor 70% meeweegt. De inschrijver met de hoogste score krijgt de opdracht gegund. Bij het uitvallen van inschrijvers plaatsen wij deze terug in de offertefase. Dit betekent vervolgens dat Mercell source to contract een nieuwe beoordeling doet op basis van de overgebleven inschrijvers. Dit betekent dat de oorspronkelijke rangorde kan wijzigen.
Loting
Bij een gelijke score ergens in dit proces beslist een loting de rangorde. Als er een loting plaatsvindt, worden de inschrijvers hiervan op tijd op de hoogte gebracht. De inschrijvers zijn bevoegd daarbij in persoon of bij gemachtigde aanwezig te zijn.
Beoordelingsprocedure
De tijdig ontvangen inschrijvingen worden als volgt beoordeeld:
Toetsing op compleetheid en volledigheid (eisen);
Beoordeling kandidaat aan de hand van de criteria (wensen);
De zes kandidaten die volgens het ingediende cv het best voldoen aan de wensen nodigen wij uit voor een interview. Zie de aanbestedingsplanning bij deze uitvraag voor de gereserveerde gespreksdata;
Houden van een interview. Alle genoemde wensen en competenties worden bij kandidaat geverifieerd tijdens het interview indien hij/zij daarvoor wordt uitgenodigd.
De rangorde wordt bepaald aan de hand van de beoordeling van de gunningscriteria.
Gunnen (voorlopige opdrachtverlening);
Verificatie inschrijving te gunnen partij. Tijdens de verificatiefase (periode tussen gunnen en opdrachtverlening) vragen wij de winnende inschrijver om een nadere onderbouwing te overleggen van zijn inschrijving;
Opdrachtverlening.
Als u hieronder 'Ja' aanvinkt, dan bent u akkoord met het proces.
Basisgegevens Kandidaat (CV)
U dient hier het CV in van uw kandidaat waarbij uw kandidaat in staat is de werkzaamheden die omschreven zijn bij vraag 2.1 uit te voeren.
Om het proces goed te kunnen doorlopen, hebben wij ook een naam, telefoonnummer en emailadres nodig van uw kandidaat.
Verder neemt u ook op in het CV van uw kandidaat:
Mogelijke startdatum;
Beschikbaar aantal uren;
Toelichting t.a.v. eisen, wensen en competenties;
Eventuele lopende opleidingen;
Reeds geplande vakanties;
Bijlage met aanbestedingen waarbij kandidaat zelfstandig hoofdinkoper was;
Minimaal één referentie van een vergelijkbare functie als inkoopadviseur, uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar.
Beoordeling
Het CV wordt getoetst aan de hand van de gestelde wensen en eisen. Het niet voldoen aan de eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden kandidaat.