Teammanager Ruimte Beheer en Uitvoering

Schild 1, 7461 DD Rijssen, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Teammanager Ruimte Beheer en Uitvoering

(36 uur per week, tijdelijk)
In Rijssen-Holten hebben we een eigen buitendienst en daar zijn we ontzettend trots op:

Ben jij een enthousiaste en ervaren manager met passie voor de openbare buitenruimte? Heb jij oog voor de ontwikkeling van medewerkers in jouw team? Heb jij leidinggevende kwaliteiten en wil je deze inzetten in onze ondernemende gemeente mét oog voor de toekomst? Het team Ruimte Beheer en Uitvoering (RBU) is op zoek naar een Teammanager.

Omdat er een aantal in- en externe ontwikkelingen bij elkaar komen in de loop van dit jaar bestaat de kans dat er een aantal organisatorische keuzes gemaakt worden die ook van invloed zullen zijn op onze buitendienst. Denk hierbij aan ons interne organisatie-doorontwikkeling die gaat over rolduidelijkheid en de impuls sociale infrastructuur vanuit het Rijk die vraagt om een visie op werkgeverschap voor doelgroep Wsw en Cao aan de slag. 

Omdat we het belangrijk vinden dat er ten allen tijde oog is voor onze medewerkers, onze processen en daarmee de dienstverlening aan onze inwoners, zijn wij op zoek naar een ervaren manager die ook de eventuele wijzigingen goed weet te implementeren. Dit doe je samen met de 2 andere teammanagers van de buitendienst.

Het team:
Onze buitendienst bestaat uit 3 teams en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van onze buitenruimte. Het team RBU houdt zicht vooral bezig met de ‘grijze’ kant van het beheer en onderhoud. (afvalinzameling, riool, wegen). Het team RBU bestaat grotendeels uit buitendienstmedewerkers en daarnaast uit een 10-tal medewerkers werkzaam binnen het bedrijfsbureau waar deels ook beleid en beheerplannen worden opgesteld. Echte doeners die zich dagelijks voor de volle 100% inzetten voor onze openbare ruimte, kwaliteit en dienstverlening hoog in het vaandel hebben. 

De functie:
Als teammanager stuur je op het proces en ben je verantwoordelijk voor het personele deel van jouw team. Je stuurt jouw team aan op basis van realisatie van doelen en resultaten en daarbij zorg je voor de balans tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Je coacht en stimuleert een team van ongeveer 35 zeer betrokken en gemotiveerde medewerkers in hun professionele én persoonlijke ontwikkeling en hebt daarbij specifiek aandacht voor een efficiënte bedrijfsvoering.

Jouw belangrijkste taken:

  • Je stimuleert professionalisering van medewerkers en werkt aan teamontwikkeling;

  • Je zorgt voor onderlinge samenwerking en afstemming binnen het team en tussen teams;

  • Je stimuleert continue verbetering van de kwaliteit, kwantiteit en kosten;

  • Je adviseert aan de directie over vraagstukken van het team;

  • Je implementeert en vertaalt interne en externe ontwikkelingen in het team;

  • Je werkt samen met het MT-Ruimte aan het nog beter onderling afstemmen en samenwerken binnen de teams;

Wat breng je mee?

  • Verantwoordelijkheid voor het groepsproces;

  • Ruime aantoonbare ervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke buitendienst;

  • Ervaring in het managen van veranderingen en het vermogen om veranderingen te faciliteren;

  • Kennis en ervaring in het afstand nemen van de dagelijkse praktijk en informatie vertalen naar ideeën voor de toekomst;

  • Nieuwgierig naar innovatieve ideeën en weet die om te zetten naar praktische toepasbaarheid;

  • Mensgericht maar ook zakelijk leiderschap;

  • Een praktische en nuchtere instelling (met de voeten in de klei)

Wie zijn wij:
Als organisatie beschikken wij over professionele en ervaren medewerkers die het uitvoeren van innovatieve ideeën en persoonlijke ontwikkeling aanmoedigen. Wij durven voorop te lopen en onze eigen koers te varen. Daarnaast leggen wij veel verantwoordelijkheid bij onze medewerkers en zien wij onszelf als een ondernemende gemeente. Dit betekent dat wij open staan voor jouw inspraak. Met 350 medewerkers werken wij elke dag aan de ontwikkeling van de gemeente Rijssen-Holten. Kom jij ons daarbij helpen?

Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • De kandidaat is in bezit van een HBO diploma.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring als manager bij een gemeente.

  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met het implementeren van veranderingen binnen een team.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.

Wensen

  • De kandidaat is per 17 februari 2025 beschikbaar.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring als manager bij een gemeente.

  • De kandidaat heeft vakkennis van en ervaring bij buitendienst.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Mensgericht - Communicatief vaardig - Inspireren en motiveren - Leiderschap - Daadkrachtig - Pragmatisch - Creatieve oplosser

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur